همشهری آنلاین: جمعی از خبرنگاران بنگاه سخن پراکنی بریتانیا (بی بی سی) دوشنبه برای دومین بار طی دو هفته گذشته دست به اعتصاب زدند

اعتصاب مجدد خبرنگاران بی بی سی در اعتراض به تعدیل نیرو

به گزاش ایرنا، این اعتصاب 24 ساعته در اعتراض به تعدیل نیروی اجباری در بخش جهانی و مونیتورینگ شبکه بی بی سی برگزار می‌شود و آن دسته از خبرنگارانی که عضو اتحادیه ملی روزنامه نگاران(ان یو جی) هستند در این اعتصاب شرکت دارند.

میشل استانیستریت دبیرکل اتحادیه ملی روزنامه نگاران گفت: انتظار ما این است که این اقدام با حمایت گسترده حدود سه هزار خبرنگار عضو این اتحادیه مواجه شود.

اعتصاب خبرنگاران بی بی سی باعث ایجاد اختلالات و تغییراتی در برخی برنامه های رادیویی و تلویزیونی این بنگاه خبری شده است.

مذاکرات مقامات بی بی سی و اتحادیه ملی روزنامه نگاران برای حل اختلافات موجود هفته گذشته بدون نتیجه پایان یافت و قرار است این مذاکرات مجددا هفته آینده از سر گرفته شود.

بنگاه بی بی سی در راستای اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه ها تعدادی از شبکه‌های رادیویی و همچنین وب سایت های بخش جهانی خود را تعطیل کرده است. تعدادی از کارکنان این بخش ها به همراه کارکنان بخش مونیتورینگ بی بی سی در تابستان امسال شغل خود را از دست می‌دهند.

بی بی سی اوایل امسال اعلام کرد که حداقل 650 نفر از کارکنان بخش جهانی و مونیتورینگ باید تعدیل شوند.

دبیرکل اتحادیه ملی روزنامه نگاران با غیرقابل اجتناب خواندن اعتصاب، گفت: متاسفانه هیچ حرکت مثبت و معناداری از سوی مدیریت 'بی بی سی' برای بررسی وضعیت خبرنگارانی که بطور اجباری کار خود را از دست می دهند، صورت نگرفته است.

وی افزود: بی بی سی با اخراج نیروهای با تجربه و کارآزموده و عدم بکارگیری آنان در دیگر بخش ها در واقع هزاران پوند سرمایه را به هدر می‌دهد.

یک سخنگوی بی بی سی نیز با اظهار تاسف از اعتصاب خبرنگاران و عذرخواهی از اختلالات ایجاد شده در برنامه های رادیویی و تلویزیونی گفت: ما همه تلاش خود را برای کاهش اخراج های اجباری انجام می دهیم ولی متاسفانه تعدیل اجباری بخشی از نیروها به دلیل کاهش بودجه، اجتناب ناپذیر شده است.

میشل استانیستریت دبیرکل اتحادیه ملی روزنامه نگاران پیشتر اقدامات بی بی سی را در زمینه تعدیل اجباری نیرو تحریک آمیز و شرم آور خوانده بود.

وی گفت: اتحادیه چند راه حل را برای برطرف شدن این اختلاف ارائه کرد ولی این راه حل ها مورد توجه مقامات 'بی بی سی' قرار نگرفت.

وی افزود: در حالی که مشاغل مدیریتی در بی بی سی حفظ شده و حتی پست های جدیدی ایجاد می شود ولی خبرنگاران باید شغل خود را از دست بدهند.

''افراد بسیاری هستند که مایلند داوطلبانه بی بی سی را ترک کنند و این مشکل می تواند از طریق مذاکره حل و فصل شود.''

کارکنان 'بی بی سی' سال گذشته نیز در اعتراض به کاهش حقوق و تغییرات پیشنهادی برای صندوق بازنشستگی خود، دست به اعتصاب زده بودند.

کد خبر 141926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز