همشهری آنلاین: دولت افغانستان تصمیم گرفته تا برای انجام تحقیقات در مورد ترور برهان الدین ربانی از سازمان ملل متحد کمک بگیرد.

تصمیم دولت افغانستان برای ارجاع پرونده ترور ربانی به سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، منابع دیپلماتیک در پاکستان از تصمیم کابل برای ارجاع پرونده ترور برهان الدین ربانی به سازمان ملل خبر دادند.

به گفته این منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، این تصمیم پس از نشست مقامات دولتی افغان با رهبران و شوراهای قبیله‌ای این کشور اتخاذ شده و به نظر می‌رسد که آمریکا و متحدانش همچنان در حال فشار آوردن به حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان برای پذیرش تحقیقات مورد حمایت سازمان ملل هستند.

منابع دیپلماتیک پاکستان همچنین افزوده اند که هند نیز درباره این موضوع به کرزی فشار آورده و اطمینان داده که در این زمینه به طور کامل از افغانستان حمایت خواهد کرد.

بنا به اعلام این منابع، حامد کرزی پس از گفت‌وگو با مقامات هندی، درخواست رسمی خود برای تحقیق در مورد ترور برهان الدین ربانی را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

پیش از این نیز سازمان ملل تحقیقاتی درباره ترور "بی‌نظیر بوتو" نخست وزیر سابق پاکستان و "رفیق حریری" نخست وزیر لبنان انجام داده بود.

کد خبر 147420
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز