چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

همشهری آنللاین: سخنگوی جمعیت اسلامی افغانستان در حاشیه برگزاری مراسم ترحیم برهان الدین ربانی در منزل وی با برگزاری کنفرانس خبری اعلام کرد:

برهان الدین ربانی

از نشست اضطراری شورای وزیران خبر داد که مصوب کرده‌اند ربانی بر فراز تپه وزیر اکبر خان و این تپه به نام وی نامگذاری شود. به گفته 3 روز عزای عمومی نیز اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، "واقف حکیمی"  به حزئیات ترور ربانی اشاره کرد و گفت: استاد ربانی روز سه شنبه ساعت 16:30 وارد کابل شده و در ساعت 17:30 با فردی به نام "نصرالله" قرار ملاقات داشت. این فرد خود را نماینده شورای کویته معرفی کرده است.

حکیمی افزود: ربانی به از سوی مقامات دولتی مانند کرزی وادار شده تا با این فرد ملاقات کند.

وی گفت: واحدیار و استانکزی به نگهبانان منزل ربانی گفته اند که این فرد را بازرسی بدنی نکنند.

سخنگوی جمعیت اظهار داشت که این فرد از سوی ملا عمر پیام مهمی داشته است که جزئیات آن متعاقبا ارسال می‌شود. وی خاطر نشان کرد که زمان دفن ربانی به زودی اعلام می‌شود.

قرار است جمعیت اسلامی پس از دفن ربانی جلسه سراسری برگزار کند و سرپرست این حزب را تعیین کند.

صبح روز چهارشنبه مراسم بازدید از جنازه رئیس شوراى عالى صلح همراه با تلاوت قرآن کریم در محل حیاط منزلش برگزار شد.

مقامات دولتى افغانستان و همچنین رهبران سابق جهادى از جنازه استاد ربانى در منزل مرحوم واقع در منطقه "وزیر اکبر خان" بازدید کردند.

گفتنی است، صدها دانشجو از دانشگاه‌های مختلف کابل با حمل پلارکاردهایی که بر روی آن نوشته شده است، "ربانی راهت را ادامه می‌دهیم"،"ما خواهان صلح هستیم نه جنگ" و ترور وحشت را محکوم می‌کنیم" در مقابل منزل استاد ربانى تجمع کردند و می‌خواستند جنازه وى را همراهی کنند.

افرادی چون "محمد حنیف اتمر" وزیر سابق کشور، "دکتر عبدالله" رئیس "ائتلاف تغییر و امید"، "عطا محمد نور"، "والى بلخ"، "احمد شاه احمدزى" نخست وزیر سابق افغانستان، "داوود سلطان زوى" و "بیدار زازى" از اعضاى سابق پارلمان با حضور بر جنازه ربانی به او ادای احترام کردند.

کد خبر 146299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز