سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: حامد کرزای، 12 مهر به هند سفر می‌کند.

در این سفر احتمالا موضوع آموزش نیروهای امنیتی افغانستان توسط هندوستان مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ موضوعی که می‌تواند به تنش بین دو کشور با پاکستان دامن بزند.

به‌گزارش شبکه تلویزیونی مستقل افغانستان؛ طلوع،  به نقل از سخنگوی کرزای ، حامد علمی ، رئیس‌جمهور این کشور در سفرش به هند برای آموزش ارتش کشورش کمک خواهد خواست.

فایننشال تایمز دیروز به نقل از افرادی از هند که در جریان مذاکرات قرار دارند بدون ذکر نامشان گزارش داد که احتمالا هند برای دادن پیشنهاد آموزش نیروهای پلیس افغانستان ، آماده می‌شود.

وزارت امور خارجه هند اعلام کرد حامد کرزای دو روز در نیو دهلی می‌ماند.

این سفر درست یک روز بعد از تکرار اتهاماتش علیه پاکستان مبنی بر سیاست دوگانه این کشور که تلاش‌های او را برای صلح با طالبان  تضعیف کرده است، انجام می‌شود.حامد کرزی گفته است:"دولت پاکستان از تلاش‌های ما برای آوردن صلح و آرامش به افغانستان حمایت نمی‌کند که ایت برای ما زیاد خوسایند نیست".

moreقاتل ربانی پاکستانی است

 

moreپاکستان خشمگین از اتهام افغانستان

 

او و آمریکا برای پایان‌دادن به خط مشی بلند‌مدت حمایت از طالبان در جنگ با دولت افغانستان و نیروهای تحت فرماندهی امریکا در این کشور، بنا به گفته این دو کشور و تحلیل‌گران مستقل، فشار بر پاکستان را بیشتر کرده‌اند.

مقام‌های رسمی فعلی و بازنشسته در پاکستان گفته‌اند هر گونه نقش امنیتی هند در افغانستان ، از سوی پاکستان به‌عنوان تهدیدی برای عمیق‌تر کردن درگیری در منطقه به حساب می‌آید.

کد خبر 147481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز