همشهری آنلاین: رییس جمهوری آلمان در دیدار با حامد کرزی اعلام کرد که کشورش پس از سال 2014 به حضور و آنچه که وی کمک به افغانستان توصیف می‌کرد ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، کریستیان ولف در کنفرانس مشترک مطبوعاتی در کابل افزود: کمک‌های آلمان پس از سال 2014 در بخش‌های آموزش و پرورش، بهداشت و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان متمرکز خواهد بود.

وی تاکید کرد که مصالحه و آشتی ملی با گروه طالبان تنها راه حل بحران در افغانستان است و افغانستان باید با کشورهای همسایه خود بصورت مسالمت آمیز زندگی کند.

رییس جمهوری آلمان خاطر نشان ساخت: در کنفرانس استانبول که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود، درجهت کسب تعهد کشورهای همسایه افغانستان برای دخالت نکردن در امور داخلی آن تلاش خواهد شد.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان نیز کشور آلمان را بهترین دوست مردم افغانستان توصیف کرد و گفت: دوستی میان دو کشوریک قرن سابقه دارد و دولت آلمان طی ده سال اخیردر صف اول کمک کنندگان به افغانستان قرار داشته است.

وی افزود: قرار است کنفرانس دوم بن تا یک ماه دیگر در آلمان برگزار شود که در آن کمک های جهانی پس از سال 2014 و انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان و همکاری های منطقه ای مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

رییس جمهوری افغانستان با اشاره به حملات موشکی از خاک پاکستان به افغانستان از خبرنگاران خواست تا اخبار دقیق و موثق را منتشر و از نشر شایعات پرهیز کنند تا روابط افغانستان با کشورهای همسایه اش خدشه دار نشود.

هدف از سفر کریستیان ولف به افغانستان که صبح روز یکشنبه در یک اقدام از پیش اعلام نشده وارد کابل شد، دیدار با مقام های بلند پایه افغان و سربازان آلمانی اعلام شده است.

از زمان اشغال خاک افغانستان از سوی آمریکا و نیروهای چند ملیتی زیر پوشش ناتو که با هدف سلطه سیاسی ، نظامی و امنیتی در منطقه و چنگ اندازی به منابع طبیعی و اقتصادی افغانستان صورت گرفت، هزاران نفر از مردم بی گناه این کشور کشته شده و وضع امنیتی آن وخیم تر شده است.

رسانه های غربی در پوشش خبری رویدادهای افغانستان به این بخش از خبرها و واقعیت رویدادهای این کشور اشاره نمی کنند.

کد خبر 148617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز