همشهری آنلاین: مقام‌های دولتی افغان، حملات مرگ‌بار شبانه نیروهای آمریکایی در شرق این کشور را که موجب کشته شدن یک زن باردار و زخمی شدن چهار غیر نظامی دیگر شد، محکوم کرده‌اند

افغانستان

به گزارش پرس تی وی، مقام‌های رسمی ناتو مدعی شده‌اند هدف از حمله روز شنبه 26 آذر در منطقه گردیز استان پکتیا، یکی از سرکردگان شورشی بوده است.

این درحالی است که دفتر والی پکتیا اعلام کرد که این حمله  عملیاتی خودسرانه بوده که منزل رئیس مبارزه با مواد مخدر پکتیا را هدف قرار داده است.

دفتر حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: جلسه شورای امنیت ملی که روز یکشنبه 27 آذردر کاخ ریاست جمهوری برگزار شد، حمله شبانه نیروهای بین‌المللی به منزل رئیس مبارزه با مواد مخدر پکتیا را که در آن یک زن کشته شد و چهار نفر دیگر زخمی شدند، محکوم کرده است.

این حمله درحالی انجام شد که رئیس جمهوری افغانستان، بارها از نیروهای خارجی خواسته است تا به چنین عملیات‌هایی پایان دهند.

کرزی همچنین آشکارا از حملات شبانه به رهبری آمریکا که جان مردم محلی را به مخاطره می‌افکند و موجب آزار و اذیت آن‌ها می‌شود، انتقاد کرده است.

ژنرال جان الن فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان، گفته است که ارتش آمریکا قصد دارد حتی پس از پایان ضرب الاجل تعیین شده برای خروج نیروهای آمریکایی، حضورش را در این کشور جنگ زده حفظ کند.

مطابق با ضرب الاجل تعیین شده میان کابل- واشنگتن، نیروهای آمریکایی باید تا پایان سال ۲۰۱۴ خاک افغانستان را ترک کنند.

کد خبر 154298
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز