همشهری آنلاین: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در سفری از قبل اعلام نشده به جنوب افغانستان، وارد پایگاه نظامی نیروهای ناتو در قندهار شد.

سفر اعلام نشده نخست وزیر انگلیس به افغانستان

به گزارش ایرنا، رسانه های انگلیس عصر سه شنبه گزارش دادند که کامرون قرار بود به پایگاه اصلی نیروهای انگلیسی موسوم به کمپ باستیون واقع در نزدیکی شهر لشگرگاه، مرکز استان هلمند، برود ولی هواپیمای حامل وی به دلیل شرایط بد جوی مجبور شد در پایگاه نظامی ناتو در قندهار فرود بیاید.

ارتش انگلیس حدود 9 هزار و 500 نیرو در افغانستان دارد که عمدتا در استان ناامن هلمند مستقر هستند. یک اسکادران از هواپیماهای نیروی هوایی انگلیس نیز در پایگاه ناتو در قندهار مستقر هستند.

کامرون در سفر به افغانستان با نیروهای انگلیسی مستقر در پایگاه ناتو در قندهار دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این سفر بار دیگر تاکید کرد که نیروهای نظامی انگلیس تا پایان سال 2014 میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد.

نخست وزیر انگلیس همچنین از تشکیل یک کمیته ویژه در کابینه انگلیس برای بررسی مسائل مربوط به نیروهای مسلح این کشور خبر داد و گفت: اولین جلسه این کمیته اوایل سال آینده میلادی تشکیل خواهد شد و هدف اصلی از تشکیل این کمیته هماهنگی دستگاه های مختلف دولتی در حمایت از نیروهای نظامی می باشد.

نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد انگلیس معمولا طی سال های اخیر در آستانه کریسمس و سال نوی میلادی برای روحیه دادن به نظامیان این کشور، بصورت سرزده و مخفیانه به افغانستان سفر کرده اند.

تاکنون حدود 390 نفر از نظامیان انگلیسی در جریان جنگ افغانستان کشته و صدها نفر دیگر مجروح شده اند.

کد خبر 154427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز