پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ۲ نیروی نظامی انگلیسی مستقر در افغانستان به اتهام سوء استفاده از دو کودک ۱۰ ساله افغان بازداشت شدند. یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس این خبر را تایید کرد

uk

به نوشته روزنامه انگلیسی "سان"، نظامیان متهم از صحنه تجاوز به یک پسر بچه و یک دختر بچه ده ساله افغان به طور جداگانه فیلم گرفته و آن را به دیگر نظامیان نشان داده اند و نظامیان نیز پس از دیدن این تصاویر ویدئویی موضوع را به مسئولان خود اطلاع داده‌اند.

به نوشته "سان" اگرچه برخی مقامات انگلیس روز چهارشنبه از آغاز رسیدگی به اتهامات این دو سرباز مبنی بر "رفتار نامناسب" با کودکان خبر داده‌اند اما وزارت دفاع انگلیس هرگونه اظهار نظر درباره این موضوع را با توجه به ادامه داشتن تحقیقات "نامناسب" دانسته و اعلام کرده است: "ما هرگونه اتهامی را کاملا جدی می‌گیریم."

این در حالیست که دفتر حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان نیز اعلام کرده است: دولت از افزایش حوادث غیراخلاقی در میان نظامیان خارجی بی‌نهایت خشمگین و ناخرسند است.

دولت افغانستان همچنین از انگلیس خواسته است به این موضوع رسیدگی و عوامل دخیل در آن را مجازات کند.

یک هفته قبل نیز با انتشار تصاویر ویدئویی از بی‌حرمتی نظامیان آمریکایی به اجساد سه افغان از رسوایی جدید نظامیان آمریکا در افغانستان پرده برداشته شد.

more  بی‌احترامی نظامیان آمریکا به اجساد سه افغان

همچنین پس از انتشار این تصاویر صدها تن از مردم شهر قندهار در جنوب افغانستان و کابل، پایتخت این کشور نیز با برپایی تظاهرات ضمن محکوم کردن این اقدامات شنیع سربازان آمریکایی را مجرم خواندند.

تظاهرکنندگان می‌گفتند: "چون آن‌ها مرتکب چنین جرمی شده‌اند، نمی‌خواهیم آن‌ها بیشتر از این در خاک ما بمانند، ما دوست نداریم سربازهای خارجی در خاک ما بمانند و باید خاک ما را ترک کنند."

پیش از این، مقام‌های افغان نیز اعلام کرده بودند زندانیان افغانی که در پایگاه هوایی بگرام در ولایت پروان محبوس هستند با سوء‌استفاده ‌از جمله شکنجه، ضرب‌وشتم و سوءرفتار مواجه هستند.

رئیس کمیسیون نظارت بر قانون اساسی افغانستان در این باره گفت: این ویدئو روشن می‌کند که چرا مقام‌های افغان فشار خود را بر آمریکا بیشتر کرده‌اند تا وظایف امنیتی و اجرای قانون را هر چه زودتر به نیروهای افغانستان واگذار کند.

آمریکا به بهانه سرنگونی رژیم طالبان، جنگ با تروریسم و ایجاد امنیت در افغانستان به این کشور حمله کرد.

با این حال، به‌رغم حضور نیروهای خارجی در افغانستان طی ۱۱ سال، ناامنی همچنان در سراسر این کشور رو به افزایش است

کد خبر 157745
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز