همشهری آنلاین: در پی برپایی تظاهرات ضد امریکایی و اعتراض مردم مسلمان افغانستان به توهین نیروهای نظامی امریکا به مقدسات اسلامی، سفارت امریکا در کابل تعطیل و تمامی سفرهای مقام های این کشور به افغانستان لغو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا از بیم تظاهرات اعتراض آمیز مردم خشمگین افغانستان به دلیل اهانت به مقدسات مسلمانان در یکی از پایگاه های هوایی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در 'بگرام' ،روز چهارشنبه با تعطیل کردن سفارت خود در کابل، سفر مقام های امریکایی به این کشور را لغو کرد.

دولت امریکا در اطلاعیه ای که در پایگاه اینترنتی منتشر شده است ، با اشاره به سردادن شعار 'مرگ بر آمریکا' توسط معترضان، ضمن اعلام خبر تعطیلی و لغو تمامی سفرها به افغانستان ،به کارکنان خود در این باره نیز هشدار داده است.

در همین حال روز چهارشنبه در دومین روز اعتراضات مردمی در افغانستان علیه امریکا در کابل ، نیروهای پلیس افغانستان با معترضان درگیر شده و به سوی آنان شلیک کردند که براثر آن چندین نفز کشته و زخمی شدند.

تعطیلی مجلس افغانستان در اعتراض به سوزاندن قرآن توسط نظامیان خارجی

 نمایندگان مجلس افغانستان در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم و کتابهای مذهبی توسط نظامیان خارجی، نشست رسمی روز چهارشنبه خود را تعطیل کردند.

به گزارش ایرنا، تعدادی از نمایندگان شعارهای ضد آمریکایی سر داده و سخن از شروع جهاد علیه نیروهای خارجی می زدند.

روز گذشته نیروهای مستقر در پایگاه هوایی بگرام افغانستان که در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دارد، در اقدامی هتاکانه، قرآن و کتابهای مذهبی را به آتش کشیدند.

عبدالروف ابراهیمی، رئیس پارلمان افغانستان اعلام کرد؛ که 'حامد کرزی' رئیس جمهوری در نامه ای‌ از نمایندگان و سناتورها دعوت کرد تا روز پنجشنبه برای مشورت در کاخ ریاست جمهوری حاضر شوند.

'عبدالستار خواصی' یکی از نمایندگان مجلس نیز گفت: باید برای مقابله به آمریکاییها حکم جهاد صادر شود و آنها را از افغانستان اخراج کرد.

براساس این گزارش، نسخه هایی از قرآنهای سوزانده شده، به مجلس منتقل شد که سبب تشدید خشم نمایندگان شد.

کد خبر 161406
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز