همشهری آنلاین: روسای جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان روز جمعه در پایان نشست سه جانبه خود در اسلام آباد در نشست مشترک رسانه ای بر تقویت همکاری های مشترک سه کشور تاکید کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از اسلام آباد، رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سئوالات خبرنگاران حاضر در این نشست تاکید کرد: مسایل منطقه راه حل منطقه ای دارد و برگزاری نشست سه جانبه در چارچوب تحقق این هدف است.

دکتر احمدی نژاد افزود: هیچ مشکلی بین ملت های منطقه وجود ندارد و این دشمنان خارجی هستند که بدنبال ایجاد تفرقه بین ملت ها بوده تا مانع پیشرفت آنها شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز اراده قوی بین سه کشور ایران ، پاکستان و افغانستان شکل گرفته تا برادرانه در چارچوب منافع مشترک اقدامات اساسی انجام دهند و مانع هرگونه دخالت دشمنان در امور منطقه شوند.

رئیس جمهور پاکستان هم در این نشست با تاکید بر گسترش مناسبات سه کشور به روابط خوب ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: پاکستان هیچ گونه فشار در روابط اقتصادی این کشور با ایران از جمله احداث خط لوله انتقال گاز را نخواهد پذیرفت.

رئیس جمهور افغانستان هم در این نشست مشکلات موجود در افغانستان را دستاورد حضور بیگانگان دانست و تاکید کرد برگزاری این نشست مشترک به ما این امیدواری را می دهد که اینگونه مشکلات را با همکاری کشورهای منطقه مرتفع کنیم.

کد خبر 160708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز