همشهری آنلاین: در حالی که عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پیروزی از طریق فرابورس تا مشخص شدن وزیر ورزش و جوانان به تاخیر افتاده بود، سازمان خصوصی سازی قیمت پیشنهادی خود برای واگذاری این دو باشگاه را اعلام کرد.

 به گزارش ایسنا، سازمان خصوصی سازی از مدتها پیش آماده سازی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برای واگذاری از طریق فرابورس [واژه‌های بورس]در دستور کار قرار داده و قرار بود سهام این دو باشگاه بعد از عرضه سهام راه آهن و در هفته اول تیر ماه واگذار شود که این عرضه به دلایل مشخص نشدن وزیر ورزش و جوانان متوقف شد و تا زمان عرضه آن تا مشخص شدن وزیر مربوطه به تاخیر افتاد.

 تاخیر در عرضه سهام سرخابی در فرابورس در حالی رخ می دهد که تمامی اقدامات لازم از جمله قیمت گذاری سهام این دو باشگاه به اتمام رسید و قرار بود این دو باشگاه در جلسه دو هفته گذشته هیات واگذاری مطرح شود تا قبل از شروع لیگ، سهام آنها به فروش برسد.

 زمان عرضه سهام استقلال و پیروزی در حالی نا مشخص است که قیمت گذاری سهام این دو باشگاه توسط سازمان خصوصی سازی [خصوصی سازی چیست؟]به اتمام رسیده و مبلغ پیشنهادی این سازمان برای واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس 45 میلیارد تومان و باشگاه استقلال 42 میلیارد تومان است.

 این در حالی است که قیمت پیشنهادی سازمان خصوصی سازی باید در هیات عالی واگذاری به تصویب برسد که این امر تا زمان مشخص نشدن وزیر ورزش و جوانان محقق نمی‌شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در مصاحبه‌های قبلی خود ضمن اعلام اینکه سهام دو باشگاه ورزشی هفته اول تیر ماه واگذار می‌شود،اعلام کرده بود: قیمت‌گذاری استقلال و پرسپولیس براساس سرمایه ثبت شده و ارزش برند آن صورت می‌گیرد لذا سهام این دو باشگاه قیمت‌ گرانی ندارد و اگر مشکلی نداشته باشد قطعا خریداری می‌شود.

 غلامی گفته بود: براساس مصوبه هیات واگذاری مقرر شده است که به دلیل ابهامات و محدودیت‌هایی که در صورت‌های مالی این دو باشگاه وجود دارد و قابل پیش‌بینی نبودن بدهی‌ها، تنها ارزش برند دو شرکت به همراه مبلغ سرمایه ثبت شده در قالب شرکت‌های سهامی خاص و عام واگذار شود و کلیه بدهی‌ها و دارایی‌های مندرج در صورت‌های مالی به دولت انتقال داده شود و سازمان تربیت بدنی متولی امر تسویه و دارایی‌های دو باشگاه خواهد بود.

 معاون سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرده بود: سهام این دو باشگاه ورزشی قبل از شروع لیگ فصل آتی و در هفته اول تیر ماه از طریق فرابورس عرضه خواهد شد و خریداران این دو باشگاه می‌توانند نسبت به گرفتن بازیکنان جدید براساس قوانین و مقررات سازمان لیگ برتر اقدام کنند.

 موسسه گروه مطالعاتی هوشمند تدبیر که در ارزش‌گذاری برند تخصص دارد قیمت‌گذاری دو باشگاه ورزشی را انجام داده است.

کد خبر 141388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز