چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه بورس: به‌دنبال پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های جدید در فرابورس و با اضافه شدن نام بانک گردشگری در این بازار دیروز ارزش بازار فرابورس از مرز 20 میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش همشهری، با وجود آنکه از ابتدای سال تاکنون سهام شرکت جدیدی به بورس اضافه نشده است اما در بازار فرابورس ایران نماد 37 شرکت و ابزار جدید درج شده است، به‌طوری که فقط در طول چند هفته گذشته برخی از شرکت‌های مهم به فرابورس ایران پیوستند.

بازار فرابورس ایران از 2 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و در طول این 2 سال با سرعت زیادی گسترش یافت به‌طوری که اکنون درخواست‌های زیادی از سوی شرکت‌های بزرگ و کوچک برای حضور در این بازار ارسال شده است. بر همین اساس دیروز با بازگشایی نماد بانک گردشگری در فرابورس ارزش فرابورس ایران به 20 میلیارد دلار رسید. در حال حاضر سهام شرکت‌های بزرگی چون همراه اول، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی زاگرس که بیش از ده‌ها میلیارد دلار ارزش دارند در فرابورس داد و ستد می‌شود.

همچنین از ابتدای سال تاکنون بانک‌های سرمایه، دی، الکترونیک آرین به این بازار پیوسته‌اند و قرار است به‌زودی نام بانک‌های حکمت ایرانیان و قوامین نیز در این بازار درج شود. در همین رابطه روز گذشته مصطفی امید قائمی مدیرعامل فرابورس ایران به همشهری گفت:

با اضافه شدن نام بانک گردشگردی دیروز برای نخستین‌بار ارزش کل بازار فرابورس از مرز 20 میلیارد دلار فرا‌تر رفت. وی در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال تاکنون سهام چه شرکت‌هایی در فرابورس پذیرفته شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون نماد 37 شرکت و ابزار جدید در فرابورس درج شده است که از این تعداد 7نماد مربوط به اوراق مشارکت بوده است. به گفته وی از ابتدای سال تاکنون سهام شرکت‌هایی چون بانک سرمایه، پتروشیمی زاگرس، شرکت آ.س.پ، افرانت، بانک دی و پتروشیمی پردیس در فرابورس پذیرفته شده است.

نماد بانک گردشگری باز شد

نماد معاملاتی بانک گردشگری بدون عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس گشایش یافت. به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، مریم کلهری‌زاده رئیس اداره سهام و مجامع بانک گردشگری با اعلام این خبر گفت: با توجه به ترکیب و تعداد سهامداران این شرکت، دیروز نماد معاملاتی بانک گردشگری بدون عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس باز شد.

وی تأکید کرد: ورود بانک‌ها به بورس باعث شفاف‌سازی‌ در عملکرد و افشای اطلاعات و همچنین گسترش پایه سهامداران و حفظ منافع آنها و در کل باعث جلب نظر بازار می‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه عملیاتی شدن افزایش سرمایه مصوب بانک گردشگری در مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 23 اسفند ماه سال گذشته از مبلغ 2 هزار میلیارد ریال به 4 هزار میلیارد ریال در حال انجام است، نماد معاملاتی عرضه حق تقدم بانک گردشگری نیز گشایش می‌یابد.

کد خبر 141525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز