مدیرعامل فرابورس از عرضه سهام نخستین باشگاه دولتی خبر داد و گفت: این در حال است که در ابتدا قرار بود 20تیرماه عرضه انجام شود ولی به‌دلیل برگزاری لیگ برتر و حساسیت‌های موجود، 15 روز زودتر انجام می‌شود.

farabourse

به گزارش روابط عمومی شرکت فرابورس ایران، مصطفی امید قائمی توضیح داد: باشگاه راه‌آهن که به‌عنوان یک شرکت سهامی خاص تغییر پیدا کرد، با قیمت پایه هر سهم 5.9میلیون ریال و ارزش کل59.18میلیارد ریال در بازار سوم فرابورس عرضه می‌شود. وی افزود: سرمایه‌گذارانی که متقاضی خرید سهام این باشگاه هستند باید1.78میلیارد ریال را به‌عنوان سپرده در رقابت که معادل 3 درصد ارزش معامله است به‌صورت نقد یا ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از طریق کارگزاران فرابورس به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده و تاییدیه آن را به مدیریت بازار فرابورس ارائه کنند تا امکان حضور در رقابت را پیدا کنند.

مدیرعامل فرابورس درباره شرایط معامله گفت: سرمایه‌گذاران باید به‌صورت نقد یا 20 درصد ارزش معامله نقد و 80 درصد اقساط 3 ساله با فواصل پرداخت 6 ماهه و نرخ سود 12 درصد پرداخت کنند. امید قائمی تاکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت با مراجعه به سایت شرکت فرابورس ایران بخش بازار عرضه، قسمت اوراق در حال عرضه، اطلاعات تکمیلی این شرکت را مطالعه کنند.

نظر سازمان خصوصی‌سازی‌

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ هم تغییر زمان عرضه باشگاه ورزشی راه‌آهن را تایید کرد. اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق آگهی سازمان خصوصی‌سازی‌ قرار بود عرضه سهام باشگاه فرهنگی - ورزشی راه‌آهن در روز بیستم تیر ماه انجام شود که عرضه این سهم به روز یکشنبه پنجم تیر ماه موکول شد.به گفته غلامی، سازمان خصوصی‌سازی‌ در روز پنجم تیر 100 درصد معادل 950 سهم از سهام شرکت‌ فرهنگی - ورزشی راه‌آهن را واگذار می‌کند.

جزئیات عرضه نخستین باشگاه ورزشی

در اطلاعیه عرضه سهام باشگاه راه‌آهن اعلام شده است که به موجب قرارداد فی‌مابین محمد حسن انصاری‌فرد (مدیرعامل فعلی) به نمایندگی از شرکت راه‌آهن به‌عنوان مستاجر و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان موجر از ابتدای سال 90 تا 29 اسفند 91 همه امکانات و تاسیسات ورزشی موجود در مجموعه ورزشی اکباتان و شهید مظلومیان به ازای هر ماه مبلغ 500میلیون ریال به شرکت مذکور اجاره داده شده است. به این ترتیب عرضه باشگاه راه‌آهن در تاریخ 5 تیرماه از طریق فرابورس ایران شروع می‌شود تا واگذاری نخستین باشگاه فرهنگی - ورزشی از طریق بازار سرمایه آغاز شود.

کد خبر 138397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز