گروه بورس: نخستین اوراق مشارکت ارزی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو، تا پایان شهریور ماه، برای انجام مبادلات ثانویه در فرابورس عرضه می‌شود.

بورس

به گزارش همشهری، علی قاسمی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه ملت، دیروز در یک نشست خبری، گفت: تامین سرمایه ملت پارسال تعهد پذیره‌نویسی 250 میلیون یورو اوراق مشارکت ارزی نفت و گاز پارس‌جنوبی را برعهده گرفت، اردیبهشت ماه امسال هم، بازارگردانی 200 میلیارد تومان اوراق ارزی دیگر مربوط به همان مجموعه را با موفقیت انجام داد.

او ادامه داد: فرایند پذیرش اوراق مشارکت ارزی نفت و گاز پارس‌جنوبی در فرابورس در حال انجام است. قرار است شرایط پذیرش این اوراق ارزی1.2 میلیارد یورویی، در نیمه نخست امسال در فرابورس فراهم شود. به گفته قاسمی نرخ سود این اوراق ارزی 8 درصد به‌صورت پرداخت با ارز واحد اروپایی (یورو) و دوره پرداخت سود؛ هر 3 ماه یکبار است. ناشر این اوراق شرکت نفت و گاز پارس‌جنوبی با ضمانت شرکت ملی نفت ایران هستند. او در عین حال تاکید کرد: پذیرش اوراق مشارکت ارزی پس از تدوین آیین‌نامه‌های مربوط در سازمان بورس انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت اعلام کرد: قصد داریم با ایجاد یک کنسرسیوم مشترک و با مشارکت 2 بانک دیگر، یک صندوق ارزی برای تنزیل اعتبارات اسنادی و بازارگردانی اوراق مشارکت ارزی تشکیل دهیم. رایزنی‌ها برای تحقق این هدف آغاز شده است.

ارزش‌گذاری ذوب‌آهن و هلدینگ پتروشیمی

مدیرعامل تامین سرمایه ملت گفت: ارزش‌گذاری سهام ذوب‌آهن اصفهان، با موفقیت انجام و به سازمان خصوصی‌سازی‌ ارائه شده و هم‌اکنون ارزش‌گذاری سهام بزرگ‌ترین هلدینگ انرژی کشور با 10 شرکت وابسته، برای مجموعه تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) در حال انجام است. قاسمی از مذاکره با یک شرکت خارجی برای ایجاد نخستین پایه‌های بانکداری اختصاصی در ایران خبر داد و گفت: در این بانک تمامی خدمات مالی، مشاوره‌ای و سرمایه‌گذاری برای مشتریان خاص ارائه خواهد شد. او ادامه داد: قرار است، ظرف 12 ماه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی نخستین بانکداری اختصاصی در ایران فراهم شود تا این بانک بتواند خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

اوراق اجاره

قاسمی با اشاره به اینکه بازار سرمایه در سال 90 ظرفیت انتشار 7 هزار میلیارد تومان اوراق اجاره را دارد. گفت: پروژه‌های صنعتی در سال‌های قبل صرفا در قالب خدمات مهندسی ارائه می‌شد اما از امسال پیمانکاران باید طرح‌های خود را به‌صورت مهندسی و تامین مالی (EPCF) ارائه دهند. به این ترتیب پیمانکاران صنعتی باید تامین مالی پروژه‌ها را هم برعهده بگیرند. در این حوزه با پیمانکاران بزرگ فعال در 3 حوزه ساختمان، نفت و معدن تفاهمنامه‌هایی امضا شده که با نهایی شدن نتیجه مناقصه‌های مربوط عملیاتی می‌شوند.

کد خبر 141068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز