چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

روز سه‌شنبه بانک حکمت ایرانیان در بازار فرا بورس ایران پذیرفته شد.

بورس

پیش از این بانک نام بانک‌های دیگری نیز روی تابلوی بورس نمایش داده شده بود، مانند بانک سرمایه، دی و بانک الکترونیک آرین. این در حالی است که روز گذشته نماد بانک گردشگری نیز برای نخستین بار در فرا بورس بازشد. این موضوع نشان می‌هد که حضور بانک‌ها در بازار سرمایه به‌ویژه فرا بورس شدت گرفته است.

در این میان بانک حکمت ایرانیان بانکی است که 51 درصد از سهام آن شناور است و این خود رکوردی تازه در بورس تهران محسوب می‌شود. در همین رابطه گفت‌وگویی با فیروزه سالارالدینی، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین درباره پذیرش و نهایتا آغاز مبادلات سهام این بانک در فرا بورس انجام داده‌ایم.

  • روز سه‌شنبه بانک حکمت ایرانیان در فرا بورس پذیرفته شد، چه مراحلی تا آغاز معاملات سهام این بانک در فرا بورس باقی مانده است؟

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نوین، مدارک بانک حکمت را در اوایل تیر ماه به فرابورس ارائه داد. در حداقل زمان ممکن این شرکت پذیرش شد و هیچ شرطی برای پذیرش شرکت گذاشته نشد. برای بازشدن نماد این بانک در فرابورس هم کار زیادی باقی‌نمانده و فقط جمع‌آوری و پردازش اطلاعات این بانک در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مانده که پس از پایان این کار نماد این شرکت در فرا بورس باز می‌شود.

  • این مرحله کی به پایان می‌رسد و معاملات سهام این شرکت چه زمانی آغاز می‌شود؟

اطلاعات کامل مربوط به سهامداران به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده شده وفکر می‌کنم تا 2هفته دیگر نماد این بانک در فرابورس بازشود و معاملات سهام آن آغاز شود.

  • این تعداد سهامداران چه میزان از سهام بانک را در اختیار دارند؟

در حال حاضر 182 هزار سهامدار 51 درصد از سهام بانک را در اختیار دارند. ویکی از دلایلی که سهام این شرکت بدون هیچ شرطی در فرابورس پذیرفته شد و فقط نماد این شرکت در فرابورس باز می‌شود این میزان سهام شناور آزاد است.

  • سرمایه شرکت در حال حاضر چقدر است ؟

سرمایه بانک در حال حاضر 200 میلیارد تومان است اما مسئولان بانک مجوز افزایش سرمایه تا سقف 400 میلیارد تومان را از مجمع عمومی فوق‌العاده و سازمان بورس دریافت کرده‌اند. علت اینکه افزایش سرمایه بانک تاکنون انجام نشده این است که مسئولان بانک منتظرند ابتدا معاملات سهامشان براساس قانون در فرابورس آغاز شود و سپس سرمایه شرکت را افزایش دهند.

کد خبر 141527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز