یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل فرابورس ایران از آغاز عرضه و بازگشایی نماد چندین شرکت بزرگ در فرابورس خبر داد و اعلام کرد:

بورس

با انجام عرضه‌های جدید بین یک تا 2 میلیارد دلار به ارزش فرابورس ظرف چند هفته آینده اضافه خواهد شد.به گزارش همشهری، هر چند کمترکسی پیش‌بینی می‌کرد بازار فرابورس ایران به این زودی‌ها توسعه پیدا کند اما آمار‌ها بیانگر آن است که شتاب و سرعت بازار فرابورس ایران بسیار زیاد است به‌طوری که ارزش این بازار به فاصله کمتر از 2 سال از زمان راه‌اندازی تا‌کنون از مرز 20 میلیارد دلار عبور کرد. پیش‌بینی می‌شود ارزش فرابورس ایران در پایان سال‌جاری حتی به مرز 30 میلیارد دلار هم برسد. یکی از دلایل رشد ارزش فرابورس ایران بازاریابی گسترده و جذب شرکت‌های متعدد در این بازار است که باعث موفقیت این بازار شده است به‌طوری که فرابورس ایران هر هفته میزبان چندین شرکت جدید است.

در تازه‌ترین رویداد مصطفی امید قائمی مدیرعامل فرابورس ایران در گفت‌وگو با همشهری از آغاز عرضه‌های جدید در فرابورس خبر داد و گفت: معاملات 2 شرکت میدکو بانک ایران زمین این هفته برای نخستین‌بار به‌روش بازگشایی نماد در فرابورس آغاز می‌شود. وی در باره نحوه معاملات این‌دو شرکت گفت: روش ورود این دو شرکت به فرابورس بازگشایی نماد است و سهمی عرضه نخواهد شد و سهامداران این دو شرکت می‌توانند پس از بازگشایی نماد آنها در فرابورس معاملات خود را انجام دهند.

به گفته وی سرمایه شرکت میدکو 525 میلیارد تومان و بانک ایران زمین 400 میلیارد تومان است.وی همچنین در باره عرضه سهام ذوب آهن اصفهان که قرار است 10 درصد سهامش در فرابورس عرضه شود، گفت: مراحل آماده‌سازی‌ سهام ذوب آهن انجام شده و ما منتظر نامه سازمان خصوصی‌سازی‌ هستیم. وی در پاسخ به این پرسش که میزان سرمایه ذوب آهن چه میزان است، افزود: سرمایه این شرکت 7 میلیارد و 800 میلیون تومان است؛ ضمن اینکه برنامه عرضه سهام پتروشیمی مارون همچنان مشخص نیست. مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه از عرضه سهام بهشت پارس در فرابورس خبرداد وگفت: پس از انجام مراحل آماده‌سازی‌، سهام این شرکت آماده عرضه و مبادله در بورس است.به گفته وی با عرضه سهام شرکت‌های جدید ظرف چند هفته آینده بین یک تا 2میلیارد دلار به ارزش فرابورس ایران اضافه خواهد شد.

کد خبر 146594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز