دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

گروه بورس: مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران از آغاز معاملات بانک انصار به‌عنوان دهمین بانک بورس در هفته آینده خبر داد

به گزارش همشهری، پس از عرضه موفق بانک پاسارگاد به ارزش 5.5میلیارد دلار در هفته گذشته قرار است هفته آینده نیز معاملات سهام بانک انصار به‌عنوان دهمین بانک بورس در تالار شیشه‌ای آغاز شود تا بورس تهران هم از گردونه رقابت با فرابورس عقب نماند. در حال حاضر 32 درصد از سهام این شرکت در دست سهامداران حقیقی است؛ برهمین اساس مبادلات سهام این شرکت به روش بازگشایی نماد آغاز می‌شود و سهمی برای فروش در بورس عرضه نخواهد شد.

بورس

پیش از این سهام بانک‌های پارسیان، اقتصاد نوین، کارآفرین، سینا، ملت، صادرات، تجارت، پست بانک و پاسارگاد در بورس تهران عرضه شده بود که با پیوستن بانک انصار تعداد بانک‌های حاضر در بورس تهران به 10 بانک خواهد رسید.بر همین اساس مجید نوروزی در گفت‌وگو با همشهری از پذیرش و درج نام این بانک در بورس خبر داد و گفت: نماد بانک انصار هفته آینده و احتمالا شنبه در بورس باز خواهد شد و به این ترتیب این بانک از هفته آینده رسما به بورس خواهد پیوست.

وی افزود: باتوجه به پذیرش و درج بانک انصار در بورس اوراق بهادار تهران، برای فراهم شدن امکا

ن فروش سهام بانک انصار در روز بازگشایی، ضروری است سهامداران فعلی بانک از روز سه‌شنبه با مراجعه به‌کارگزار خود نسبت به تعیین کارگزار ناظر، اقدام کنند.

علی صحرایی مدیر بازار بورس اوراق بهادار تهران نیز در این باره به همشهری گفت:

سرمایه این بانک 200 میلیارد تومان است ضمن اینکه سرمایه این شرکت 100درصد افزایش یافته اما هنوز به ثبت نرسیده است اما پس از ثبت، سرمایه بانک به 400 میلیارد تومان خواهد رسید. وی افزود: سود هر سهم این شرکت 29 تومان است ضمن اینکه در روز نخست باید حداقل یک درصد از سهام این شرکت مبادله شود.

براساس این گزارش در حال حاضر 2 شرکت سرمایه‌گذاری نگین خاتم ایرانیان و سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد هرکدام با در اختیار داشتن 10درصد بزرگ‌ترین سهامداران این بانک محسوب می‌شوند.

 

کد خبر 143788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز