همشهری آنلاین: علی فتح‌الله زاده در نشست خبری باشگاه استقلال و در مورد مسائل مختلفی از جمله بحث خصوصی سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس و مشکلات مربوط به انتخاب نشدن وزیر ورزش صحبت کرد.

فتح‌الله زاده

 به گزارش ایسنا، نشست خبری مدیرعامل، سرمربی، سرپرست و کاپیتان تیم استقلال امروز (دوشنبه 10 مرداد) در دفتر علی فتح‌الله زاده برگزار شد و آن‌ها به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 در این نشست علی فتح‌الله زاده درباره تیم استقلال و این نظر که می‌گویند کهکشانی بسته شده است اظهار کرد: فکر می‌کنم تیم کهکشانی نبسته‌ایم. وقتی می‌گوییم کهکشانی باری را روی دوش مربی می‌گذاریم. البته تیم خوبی را بسته‌ایم و همه کمک کرده‌اند. می‌توان گفت که یکی از تیم‌های خوب در نقل و انتقالات هستیم.

 فتح‌الله زاده درباره وضعیت خسرو حیدری و مشکل رضایت‌نامه او با باشگاه سپاهان بیان کرد: کارهای فوتبال پیچیده و حرفه‌ای است و یک اشتباه می‌تواند بازیکنی را از یک تیم جدا و به تیم دیگر ببرد. در ابتدا صحبت‌هایمان را با دوستان‌مان در باشگاه سپاهان آغاز کردیم که این صحبت‌ها بر اساس ماده‌ واحده‌ای بود که در قرارداد خسرو حیدری وجود داشت و این حق را می‌داد که با او وارد مذاکره شویم. الان مشکل ما بر سر مبلغ قرارداد است. در ابتدا سپاهانی‌ها قصد نداشتند که رضایت‌نامه حیدری را به ما بدهند اما در حال حاضر سر مبلغ مشکل داریم. امروز پیشنهادم را به ساکت می‌دهم و قطعا کار را تمام خواهیم کرد. ان‌شاءالله که حیدری استقلالی است و استقلالی هم می‌ماند.

 در ادامه نشست سرپرست باشگاه استقلال درباره اظهار نظر یکی از خبرنگاران که گفته بود فقط بازیکن خوب لازمه قهرمانی نیست آیا می‌توان روحیه قهرمانی را به کادر فنی القا کرد گفت: روحیه در انسان‌ها متفاوت است. مجید صالح مصاحبه‌ای انجام داده بود که در آن گفته بود هر بازیکنی که فکر می‌کند قهرمان نمی‌شویم سر تمرین نیاید. من هم روحیه‌ام طوری است که می‌گویم باید قهرمان شویم و تلاشم برای قهرمانی است. پرویز مظلومی هم نمی‌گوید که قهرمان نمی‌شویم. او معتقد است که نمی‌شود تضمینی برای قهرمانی داد که درست است. تمام کارها به سرمربی مرتبط نمی‌شود. بازیکن هم باید آمادگی و شرایط روحی و روانی مناسبی داشته باشد و یا اینکه داوری‌ها نیز خوب باشد.

 وی افزود: اعتقادم این است استقلال می‌تواند جزو مدعیان قهرمانی باشد و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که به این مهم دست پیدا کنیم.

 وی درباره انتخاب حسن روشن به عنوان رئیس کمیته فنی استقلال و اینکه آیا سمت او یک جایگاه صوری است یا خیر عنوان کرد: من همیشه روی اعتقادات فوتبالی‌ام پافشاری می‌کنم. به عنوان مثال درباره خصوصی سازی و رایت تلویزیونی جزو اولین کسانی بودم که صحبت می‌کردم. در همین راستا اعتقاد دارم که کمیته فنی باشگاه نیز می‌تواند کار اساسی انجام دهد. البته وقتی کار را آغاز کردیم در ابتدا مشکلاتی وجود دارد. اما باید با صبوری از آن‌ها عبور کنیم. امسال کادر فنی و سرمربی تیم را من انتخاب کردم ولی در سال‌های آینده این مسئولیت را از خودم برمی‌دارم و به عهده کمیته فنی می‌گذارم یعنی کمیته فنی باید بگوید که به عنوان مثال این سه نفر واجد شرایط سرمربی‌گری هستند. به اعضای کمیته فنی هم گفته‌ام افرادی را که معرفی می‌کنند و هر کدام از آن‌ها را که من انتخاب کنم باید از نظر اعضای کمیته فنی قابل قبول باشند و من با این چند گزینه صحبت می‌کنم و ببینم با هر کدام تعامل بیشتری دارم و نزدیک‌تر هستم انتخاب می‌کنم.

 وی افزود: شرح وظایف کمیته فنی نیز تدوین شده است و ان‌شاءالله روز شنبه پس از آنکه حکم روشن را زدیم، شرح وظایف او را هم اعلام می‌کنیم.

 فتح‌الله زاده درباره جشن قهرمانی شب گذشته و اشاره یکی از خبرنگاران به درگیری سعید راد با یکی از نگهبانان گفت: در جشن شب گذشته کارهای خوبی انجام شد که آن‌ها را ندیدید و فقط درگیری را دیدید. این همه کار خوب اتفاق افتاد و جشن شب گذشته یک کار نویی بود که انجام شد. فکر می‌کنم محسنات جشن بیشتر بود.

 وی ادامه داد: در مورد پیشکسوتان که در جشن بالای صحنه آمدند نیز فکر می‌کنم کار جدیدی بود. اما با انتقاداتی که شما خبرنگاران انجام می‌دهید سعی می‌کنیم سال‌های آینده جشن را بهتر از این برگزار کنیم چیزی که هست این است که اصل کار، کار خوبی است.

 وی در مورد بخشی از برنامه‌های شب گذشته که توسط فردی تقلید صدای علی دایی انجام شده بود و اشاره یکی از خبرنگاران به صحبت‌های یکی از دوستان دایی که او ناراحت شده است عنوان کرد: علی دایی اسطوره کشور ماست و همه برای او احترام قائل هستیم. زمانی که این بخش اجرا می‌شد دستم را بلند کردم و به آن فرد گفتم که این کار را ادامه ندهد اما او گفت که برای این کار از علی دایی اجازه گرفته است. اگر هم دایی از این موضوع ناراحت شده باشد، به ما چیزی نگفته است و دوستان دایی هم خود دایی نمی‌شوند. اتفاقا یکی از سیم‌کارت‌های بلوسل را با عکس و پوستر او آماده کرده‌ایم که اگر دایی بیاید به او تقدیم می‌کنیم. باز هم می‌گویم که اگر او ناراحت شده است عذرخواهی می‌کنم. طنزی که درباره دایی شب گذشته اجرا شد، طنز شیرین و زیبایی بود و توهین آمیز نبود.

 فتح‌الله زاده به بحث‌های مربوط به وزارت ورزش و این تکلیف استقلال و پرسپولیس به کجا می‌رسد اشاره کرد و گفت: در این دو ماهی که ما یارگیری می‌کردیم کسی نپرسید که استقلال چطور بسته شد. طبق اعلام نظر سازمان لیگ بازیکنی که قرارداد می‌بندد باید حداقل 20 درصد قراردادش را همان ابتدا بگیرد که البته کمتر بازیکنی پیدا می‌شود که به این مبلغ راضی بشود. اما فرض را بر این می‌گیریم که همه قبول کنند که فقط 20 درصد قراردادشان را ابتدای فصل بگیرند و همچنین فرض را بر این بگذاریم که 10 میلیارد بودجه‌ای که سال گذشته داشتیم را امسال به ما می‌دادند. مبلغ پیش پرداخت‌ها حدود 2 میلیارد می‌شود و من باید این مبلغ را پرداخت کنم.

 وی افزود: بارها از من سوال می‌شد که وقتی تعهد دادی که 5 میلیارد از هزینه باشگاه را خودت تامین کنی آیا می‌توانی این کار را انجام بدهی؟ ما این کار را کردیم و هزینه‌ای که باید تامین می‌کردیم را جور کردیم اما در حال حاضر سازمان یک و نیم میلیارد به من بدهی دارد و حداقل 2 میلیارد هم امسال باید به من بدهد ولی در کل 500 میلیون بیشتر نگرفته‌ایم. نزدیک 850 میلیون از دوستانم قرض کردم تا به بازیکنان پرداخت کنم و حالا نمی‌دانم اگر فردا من را از این پست بردارند چگونه باید این مبلغ را تهیه کنم. در ابتدا یا باید می‌گفتم که من برای استقلال کارهایم را کرده‌ام و خداحافظی می‌کردم اما این کار را نکردم. همه تیم بزرگ استقلال را تنها گذاشتند و من یک تنه جلو رفتم.

 وی ادامه داد: وقتی یک مزرعه می‌خواهد آباد بشود آن را شخم می‌زنند که آماده بذرپاشی شود ولی هیچ شخص عاقلی مزرعه‌ای که محصول داده باشد را شخم نمی‌زند. بلایی که در واگذاری بر سر استقلال و پرسپولیس می‌آورند چنین چیزی است، یعنی مزرعه‌ را شخم می‌زنند.

 فتح‌الله زاده در ادامه بیان کرد: خودم موافق خصوصی سازی هستم ولی الان وقتش نیست. این کار باید از اواسط لیگ شروع شود و تا آخر لیگ انجام بگیرد.

 وی ادامه داد: این چه کاری بود که سر دو تیم استقلال و پرسپولیس آورده‌ایم. این همه می‌گویند که از بیت‌المال به بازیکنان پول می‌دهیم. از کدام بیت‌المال؟ ورزشکاران از بیت‌المال پول نمی‌گیرند. باشگاه استقلال فقط برای پخش تلویزیونی باید 20 میلیارد بگیرد اگر این 20 میلیارد را بدهند، به 5 میلیارد پول بیت‌المال احتیاجی نیست. وقتی که از ما 20 میلیارد می‌گیرند کسی نمی‌گوید که حق باشگاه را گرفته‌اند. بیت‌المال به ورزش چیزی نمی‌دهد بلکه از ورزش به بیت‌المال می‌رود. اگر مطبوعات در این مسائل به ما کمک نکنند نابود می‌شویم. اگر از من بدتان می‌آید به من حمله کنید ولی به باشگاه چیزی نگویید یا اینکه از کاشانی بدمان می‌آید به پرسپولیس حمله نکنیم.

 وی به چکی که در قبال قرارداد جباری به او داده بود اشاره کرد و گفت: مجتبی جباری به من زنگ زد و ناراحت بود که چرا بدهی‌اش پرداخت نشده است و من قبول کردم که 60 میلیون به او بدهم اما پولی در باشگاه نداشتیم تا اینکه اعلام کردند ارز مطبوعات را ریخته‌اند. خواستم آن پول را به جباری بدهم اما دیدم همان را هم کم کردند.

 وی افزود: البته اینجا حق با جباری بود، چون سه ماه است که چک دست اوست و من امروز و فردا کردم. این نقص‌ها به خاطر انتخاب وزیر است. درست است که اسم ما حرفه‌ای است ولی حرفه‌ای نیستیم. AFC از سال 2013 تازه شروع به دادن مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها می‌کند. با این روش و فرمولی که داریم فکر می‌کنم 8 تیم از لیگ برتر ما به زور بتوانند مجوز حرفه‌ای گری AFC را بگیرند.

 علی‌ فتح‌الله زاده در ادامه بیان کرد: اگر تا یک ماه دیگر حق باشگاه را ندهند نمی‌توانم بمانم و ادامه بدهم. با این وضعیت نمی‌توانم در چشم بازیکنانم نگاه کنم.

 وی ادامه داد: قرار بود 50 درصد از هزینه را سازمان پرداخت کند و از همان هزینه هم یک و نیم میلیارد طلب من است و سه میلیارد هم بدهی بازیکنان در زمان آشتیانی است که باید پرداخت شود. من چیز اضافه‌ای نمی‌خواهم اگر 5 میلیارد را بدهند، 6 میلیارد را خودم تهیه می‌کنم.

 وی در مورد برگزاری هفته اول لیگ به نام ناصر حجازی اشاره کرد و گفت: از سازمان لیگ خواهش می‌کنیم که هفته اول لیگ را به نام ناصر حجازی نام‌گذاری کند.

 او همچنین اعلام کرد که کمپ استقلال به نام ناصر حجازی نام گذاری شده است و به همین نام باقی می‌ماند.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است سهام استقلال را بخرد عنوان کرد: خیر. ممکن است بعضی‌ها به خاطر برندی که استقلال دارد جلو بیایند و این باشگاه را بخرند اما سه، چهار سال بعد به دلیل بدهی‌ها باید به زندان بروند. چارچوب فوتبال ما حرفه‌ای نیست و باید درست بشود. البته به اندازه سهمی که بتوانم عضو هیئت مدیره باشگاه باشم، سعی می‌کنم آن سهم را بخرم.

کد خبر 141922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز