دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

استقلال در فصل نقل‌وانتقالات رکورددار تغییر بود و حالا سرمربی این تیم برای هماهنگی بازیکنان کار بسیار سختی در پیش دارد.

 استقلال محمد محمدی، وحید طالب‌لو، بیژن کوشکی، هادی شکوری، امیرحسین صادقی، فیلیپ آلوز، آندره لوئیز، فرزاد آشوبی، هوار ملامحمد، ایمان مبعلی، امید روانخواه و مهدی سیدصالحی را از دست داد تا نیمی از ترکیب سال گذشته این تیم تغییر کند. البته بازیکنانی مثل سیدمهدی رحمتی، آندرانیک تیموریان، جاسم کرار، خسرو حیدری، علی حمودی، فریدون زندی و... به جمع آبی‌ها اضافه شده‌اند تا یک تیم پرستاره را تشکیل بدهند.

بازیکنان: سیدمهدی رحمتی، هادی زرین‌ساعد، مهدی امیرآبادی، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، آرش برهانی، میلاد میداوودی، محسن یوسفی، کیانوش رحمتی، جواد شیرزاد، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، جاسم کرار، علی حمودی، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، حمید عزیززاده، ولید علی، مهرداد محمدحسینی، اسماعیل شریفات، مجتبی محبوب‌مجاز و فریدون زندی.

سرمربی: پرویز مظلومی. پرویز مظلومی در یازدهمین دوره لیگ برتر سخت‌ترین فصل مربیگری‌اش را پشت سر خواهد گذاشت. از یک سو توقعات به خاطر جذب ستاره‌ها بالا رفته و هواداران این تیم دیگر حتی به نایب‌قهرمانی هم راضی نمی‌شوند و از سوی دیگر هماهنگ‌کردن تیمی که نیمی از بازیکنانش رفته‌اند و بیشترین تغییر در خط دفاعی و میانی را داشته،کار ساده‌ای نیست. از طرفی علی فتح‌الله‌زاده هم اخیرا سرمربی تیمش را بارها برای قهرمانی تحت فشار گذاشته که این کار مظلومی را سخت‌تر می‌کند.

اگر فتح‌الله‌زاده و مظلومی تا روز آخر فصل قبل به هم وفادار بودند چند علت داشت؛ نخست اینکه آبی‌ها در نقل‌وانتقالات نتوانستند به‌خوبی امسال عمل کنند و همین نکته باعث فروکش‌کردن خواسته‌ها شد و دلیل دیگر پیروزی در دو دربی رفت و برگشت بود اما امسال خواسته‌ها متفاوت است و آنها خریدهای بزرگی انجام داده‌اند و شروع ضعیف دیگر توجیهی نخواهد داشت.

البته استخدام ستاره‌ها تضمینی برای قهرمانی یا موفقیت نیست و این موضوع بارها در فوتبال ایران ثابت شده که ناکامی پرسپولیس در زمان مربیگری وینکو بگوویچ و استیل‌آذین در فصل گذشته نمونه‌های بارز آن هستند. استقلال مشکل دیگری هم دارد؛ ملی‌پوشانی که فقط چند جلسه با این تیم تمرین کرده‌اند و با دیگر بازیکنان به‌طور کامل هماهنگ نیستند. عبور مظلومی از بازی‌های نخست لیگ مهم‌ترین ماموریتی است که او بر عهده خواهد داشت. مظلومی سال گذشته هرگز مشکلی با تماشاگران نداشت چون فضا طوری بود که کسی از او توقع بالایی نداشت اما امسال همه چیز کاملا برعکس است. او که در این هفته‌ها درگیر حاشیه‌های تیم پرستاره‌اش بوده باید با تمرکز کامل کاری را شروع کند که از عهده برآمدنش، یک نمره درخشان در کارنامه این مربی خواهد بود. باید دید آیا او می‌تواند نخستین قهرمانی‌اش را با استقلال در لیگ برتر به دست آورد یا خیر.

کد خبر 141874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز