همشهری آنلاین: چهار نوع گروه خونی مختلف وجود دارد AB,B,A,O . افراد با گروه‌های خونی مختلف باید برنامه‌های غذایی مختلفی را به منظور حفظ سلامتی داشته باشند.

در زیر به برخی توصیه های غذایی می پردازیم:

گروه خونی O

افراد این گروه باید از غلات و محصولات لبنی کمتر استفاده کنند . علت اصلی افزایش وزن این افراد گلوتن است . گروه خونی O باید گوشت گاو بدون چربی یا گوشت بره ، بوقلمون ،مرغ و غذاهای دریایی و لوبیا ،کلم پیچ و سبزی را در برنامه غذایی خود بگنجانند . در مورد ورزش هم باید هر روز تمرینات سبک و نرمش داشته باشند.

گروه خونی A

این گروه باید تمرکز بیشتری بر وعده‌های غذایی گیاه‌خواری داشته باشند و محصولات لبنی و مرغ را محدود کنند . رژیم غذایی این دسته افراد باید شامل سبزی‌جات خام یا بخارپز شده عدس ، لوبیا ، غلات سبوس دار باشد . یوگا و پیاده‌روی پرثمرترین ورزش برای این دسته افراد است .

گروه خونی B

افراد این گروه خونی غالبا سیستم ایمنی بدنشان قوی‌تر از سایرین است . این گروه می‌توانند غذای متنوع‌تری انتخاب کنند از جمله غذاهای دریایی ، گوشت بره ، گوشت گاو و فرآورده‌های لبنی ، همچنین جو ، ارزن ، سبزی و میوه.
در مورد ورزش هم دوچرخه سواری ، تنیس و شنا را توصیه می کنیم .

گروه خونی AB

گروه خونی AB پیچیده‌ترین گروه خونی است . محصولات توصیه شده به این گروه افراد : بره ، بوقلمون ، تخم‌مرغ ، محصولات لبنی ، برنج ، آلو و آلبالو است . این دسته باید به طور منظم فعالیت ورزشی داشته باشند . یوگا ، شنا و تنیس هم می‌تواند برایشان سودمند باشد.[یوگا برای آرامش!]

www.salamatnews.com

کد خبر 140977

برچسب‌ها