همشهری آنلاین: اگر بعد از خوردن برخی از غذاها احساس خواب‌آلودگی یا احساس پرانرژی‌ بودن می‌کنید، این وضع ناشی از این است که آنچه شما می‌خورید می‌تواند بر چگونگی خواب و بیداری شما در طول روز تاثیر می‌گذارد.

برخی از غذاهایی که می‌توانند بر خواب شما تاثیر بگذارند، اینها هستند:

  •  غذاهایی که غنی از کربوهیدرات هستند، مانند نان و پاستا می‌توانند شما را بیشتر خواب‌‌آلوده کنند.
  • کربوهیدرات‌ها در ترکیب با پروتئین‌ها بیشتر باعث القای خواب می‌شوند، در نتیجه غذاهایی مانند نان و پنیر غذای سبک خوبی برای هنگام خواب هستند.
  •  یک غذای حجیم، به خصوص غذایی که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات باشد، باعث خستگی بیشتر شما می‌شود.
  • کافئین در غذاها و نوشیدنی‌های مانند قهوه محرک است و هورمون‌هایی را که در مغز باعث احساس خواب‌آلودگی شما می‌شود، مهار می‌کند.

HealthDay News,10 Feb.,2008

کد خبر 46194

برچسب‌ها