همشهری آنلاین - شهره فرجی: برای رسیدن به وزن دلخواه، وجود یک برنامه ریزی صحیح و دقیق، نقش موثری دارد.

نکاتی چند در اجرای موفق برنامه غذایی

شما در بسیاری از مجلات، وبلاگ‌ها، روزنامه‌ها، نشریات مربوط به سلامتی، و حتی برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های مختلفی را برای کاهش وزن پیدا خواهید کرد، اما پیروی از یک برنامه غذایی ممکن است تنها برای برخی افراد موثر باشد.

اجرای این چند نکته می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد تا موثرتر و سریع‌تر به وزن ایده‌آل خود برسید.

• خود را تنها به خوردن صبحانه، ناهار و شام محدود نکنید.

بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به جای سه وعده غذا در پنج وعده غذا بخورید ولی در هر وعده سبک بخورید چرا که وقتی بسیار گرسنه هستید استفاده از کالری‌های کمتر برای شما سخت‌تر خواهد شد، ولی اگر تعداد وعده‌های غذایی خود را بیشتر کنید و هر وعده سبک‌تر بخورید، بدن شما بهتر و موثرتر از زمانی که غذای سنگین بخورید کالری می‌سوزاند و در نتیجه به کاهش وزن سریع‌تری خواهید رسید.

• غذای خوشمزه بخورید.

از خوردن غذاهای بدون مزه و طعم خودداری کنید. با اضافه کردن مواد غذایی طعم دهنده، مانند فلفل، ‌زنجبیل و آب‌ لیمو در هر وعده، غذای خود را طعم‌دار کنید تا حدی که معده گرسنه شما را راضی نگه‌دارند.

• پروتئین بیش‌تر و کربوهیدرات کم‌تر بخورید.

مصرف غذاهای دارای کربوهیدرا‌ت بالا مانند نان و برنج و ماکارونی را محدود کرده و بیشتر از غذاهای کم کربوهیدرات مانند سالادها، استفاده کنید. اگر این برنامه غذایی را اجرا کنید پس از مدتی شاهد نتیجه موثر آن خواهید بود.

دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است که وقتی از رژیم کم کربوهیدرات استفاده می‌کنید لازم است این کمبود را با غذاهای حاوی پروتئین بالا جبران کنید.

پروتئین به راحتی اشتهای شما را کنترل می‌کند و همزمان با این کار به سوزاندن چربی‌های‌شما نیز کمک می‌کند.

• گرسنگی و تشنگی را با هم اشتباه نگیرید.

ممکن است گرسنگی و تشنگی را با هم اشتباه بگیرید. در این هنگام به جای این که معده خود را با کالری‌های غیرضروری پر کنید سعی کنید یک لیوان آب سرد بنوشید تا از اشتهای کاذب خود پیشگیری کنید و اگر به دنبال نوشیدنی دیگری غیر از آب هستید می‌توانید از آب‌های طعم‌دار و آب میوه‌های کم کالری نیز استفاده کنید.

www.bestdietoptions.com

کد خبر 135663

برچسب‌ها