همشهری آنلاین: معمر قذافی اعلام کرد که نظام لیبی اگر بخواهد قادر به منتقل کردن جنگ به اروپاست.

gaddafi

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، معمر قذافی، رهبر لیبی در سخنرانی صوتی که در میان هزاران تن از طرفدارانش در میدان الخضراء در طرابلس ایراد کرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به پایان دادن عملیات خود در لیبی دعوت کرد تا با فاجعه در این کشور رو به رو نشود.

قذافی با تاکید بر این‌که هرگز قدرت را ترک نخواهد کرد گفت: ملت لیبی روزی درگیری‌ها و جنگ را به دریای مدیترانه و اروپا منتقل می‌کند و خانه‌ها، دفاتر و خانواده‌هایشان را وارد این جنگ خواهد کرد و تمامی آنها اهداف نظامی قانونی هستند و ما با شما مقابله به مثل خواهیم کرد.

وی گفت: اگر تصمیم بگیریم مانند ملخ و زنبور قادر به این کار هستیم اما به شما توصیه می‌کنم که قبل از اینکه فاجعه‌ای برای شما رخ دهد عقب‌نشینی کنید.

قذافی گفت: رهبران ایتالیا، فرانسه و انگلیس در دریا و در خشکی درمانده شدند.

وی حکم جلبی که از سوی دادگاه جنایی بین‌المللی علیه وی و پسرش سیف الاسلام و عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعاتش به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی و جنایت‌های ضد بشری صادر شده است را محکوم کرد.

قذافی در توصیه‌های خود به ناتو توقف حملات هوایی را خواستار شد و گفت به شما توصیه می‌کنم که اگر خواهان صلح هستید و می‌خواهید اوضاع به صد روز قبل باز گردد باید با ملت لیبی توافق کنید.

قذافی غرب را به توافق با ملت لیبی و مذاکره با لیبیایی‌ها از طریق دبیرخانه کنگره سراسری مردمی یا نشست قبایل لیبی دعوت کرد.

وی همچنین از طرفدارانش خواست به مصراته و البریقه بدون هیچ سلاحی حرکت کنند و با انقلابیون بجنگند.

قذافی خطاب به نیروهای ناتو گفت: محاصره کردن شما، بمباران شما هیچ فایده‌ای ندارد. طرفداران من طرفداران حق هستند و هرگز ما سرزمین اجدادمان را ترک نخواهیم کرد.

قذافی تاکید کرد که بمباران شما و محاصره شما شکست خورده است و باید به دنبال راه دیگری باشید.

رهبر لیبی تصریح کرد: پایان بحران به دست مردم لیبی است و دموکراسی لیبی کل جهان را در بر خواهد گرفت و ما همان طور که انقلاب فرانسه پیروز شد پیروز خواهیم شد. شما باید دست از بازی کثیفتان بردارید.

قذافی، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا، نیکولاسارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس را بیچاره توصیف کرد و از آنها خواست که به رادیو لیبی گوش دهند و قرص آرام بخش استفاده کنند تا از چالش و تظاهرات میلیونی در شمال آفریقا عصبانی نشوند چرا که حملات ناتو و حملات انقلابیون هیچ چیزی را از نظر مواضع نظامی ما تغییر نخواهد داد.

رهبر لیبی ادامه داد: و تو ای پسرم، ای اوباما، می‌خواهم از کاخ سفید رادیو لیبی را گوش کنی و بفهمی که عقب‌نشینی تو از دیوانگان ناتو درست بود و نیکولاسارکوزی برای این خیانت‌ کاران تصمیم گیری می‌کند تا با ما بجنگد.

کد خبر 139217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز