سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: در نیمه دوم سال جاری استعمال دخانیات در 123 پارک تهران ممنوع می‌شود.

سیگار

رضا قهرمانی در گفت‌وگو با فارس افزود: در راستای اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایجاد بوستان بدون دخانیات اقدام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در اماکن عمومی وابسته به شهرداری تهران این کار را اجرایی کنیم، گفت: در حال حاضر در تعدادی از پارک‌ها استعمال دخانیات را ممنوع کرده‌ایم.

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه باید سیگار نکشیدن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم، گفت: باید به شهروندان آموزش‌های لازم را بدهیم تا رفتار خود را در این زمینه اصلاح کنند.

قهرمانی با اشاره به اینکه در پارک‌های قیطریه، فدک، هنرمندان، معلم، بعثت و قائم استعمال دخانیات را ممنوع کرده‌ایم، گفت:‌ این کار به صورت پایلوت انجام شده است. با نصب تابلوها و علائم هشداردهنده از شهروندان خواسته‌ایم دخانیات استعمال نکنند.

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: در این پارک‌ها آموزش‌های لازم ارائه و همچنین ایستگاه‌هایی برای آموزش ترک سیگار کشیدن گذاشته شده است.

وی افزود: باید سیگار نکشیدن در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با تأکید بر این موضوع که ایجاد پارک‌های بدون دخانیات و ممنوع کردن استعمال دخانیات یک اقدام سلبی و قهری نیست،‌ گفت: باید فرهنگسازی شود و شهروندان خودشان دخانیات استعمال نکنند.

به گفته قهرمانی براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شش ماهه دوم سال در 123 پارک استعمال دخانیات ممنوع می‌شود.

وی در خصوص معایب کشیدن سیگار گفت: بالغ بر 50 هزار نفر در سال بر اثر بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 136576
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز