یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

طرح تهیه ظروف از مواد بازیافتی برای جمع‌آوری فیلتر سیگار و نصب آنها در معابر عمومی و پر تردد در ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۶ اجرا شده است.

ساخت

 به گفته رئیس اداره اجتماعی شهرداری ناحیه ۲، این کار با هدف جلب مشارکت شهروندان در پاکیزه‌سازی محیط انجام شده است. «علی پارسایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: «تهیه کاردستی از دوریختنی‌ها چند سالی است که درسراهای محله انجام می‌شود. این کار به شکوفایی خلاقیت شهروندان کمک می‌کند. در طرح جمع‌آوری فیلتر سیگار از شهروندان خواستیم با استفاده از مواد بازیافتی مانند بطری نوشابه، ظرفی برای جمع‌آوری فیلترهای سیگار تهیه کنند. » او ادامه داد: «شهروندان پس از مصرف سیگار، فیلتر انتهایی را داخل معابر رها می‌کنند و وجود فیلتر در معابر عمومی زیبایی بصری را از بین می‌برد. بنابراین با انجام این کار زمینه را برای مشارکت شهروندان در زیباسازی و پاکسازی محیط پیرامون خود فراهم کردیم. »

به گفته پارسایی ُ،این کار توسط مسئولان خانه سلامت‌سراهای محله ناحیه ۲ انجام شده است: «برای نصب ظروف، مکان‌های پر تردد شهروندان از جمله ایستگاه‌های بی. آر. تی و خیابان‌های انقلاب و دکتر قریب، شناسایی و این کار انجام شد. » رئیس اداره اجتماعی شهرداری ناحیه ۲ در ادامه به نصب شعار کنار این ظروف هم اشاره و عنوان کرد: «قصد نداریم با این کار شهروندان را به استعمال دخانیات ترغیب کنیم. بلکه با نصب شعارهایی از جمله «سیگار عامل اصلی انتقال ویروس کروناست» تلاش کردیم مردم را با مضرات دخانیات آشنا کنیم. » شهروندان نیز از این طرح استقبال کردند. «اکبر امیدیان» با ابراز رضایت از چنین طرحی به خبرنگار ما گفت: «انجام همین کارهای ساده کوچک نشان می‌دهد مدیران شهری به نظافت شهر اهمیت می‌دهند. بنابراین شهروندان هم موظف می‌شوند به سهم خود قدمی در پاکیزگی شهر بردارند. »  

ژمسافران ناوگان حمل‌ونقل عمومی خیابان انقلاب هم برای نخستین بار است که چنین ظروفی را می‌بینند. «رضا اصغری» پس از انداختن فیلتر سیگارش به داخل ظرف نصب‌شده، گفت: «به ندرت پیش می‌آید فیلتر سیگار را داخل سطل زباله بیندازم. البته به نظر اکثر افرادی که سیگار مصرف می‌کنند، همین کار را انجام می‌دهند. امروز وقتی این ظرف را دیدم، ترجیح دادم به جای انداختن فیلتر روی زمین، آن را داخل ظرف بیندازم. انجام چنین کارهایی خوب است، اما زمان می‌خواهد تا به چنین کارهای خوبی خو بگیریم. »
 

کد خبر 520891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha