شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلفن‌های هوشمندی که با سیستم آندروئید گوگل کار می‌کنند، در سه ماهه اول 2011 فاصله‌شان را با تلفن‌های دستی بلک‌بری در بازار آمریکا بیشتر کردند.

Android

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت comScore که ناظر صنعت تلفن‌های همراه است، گزارش کرد تلفن‌های هوشمند آندروئید در ماه ژانویه رده اول را از بلک‌بری گرفتند و 31.2 درصد بازار آمریکا را به خود اختصاص دادندو در پایان ماه مارس سهم خود را در بازار به 34.7 درصد رساندند.

تلفن‌های دستی بلک‌بری که در شرکت Reserarch in Motion (RIM) مستقر در کانادا ساخته می‌شوند، با از دست دادن یک چهارم سهم‌شان در بازار آمریکا سهم‌‌شان به 27.1 درصد رسید.

شرکت اپل مستقر در کالیفرنیا با تلفن آیفون که با سیستم عامل خاص این شرکت کار می‌کند، در فاصله نزدیکی با RIM در رده سوم قرار دارد، و 25.5 درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

شرکت سامسونگ در راس تولیدکنندگان تلفن‌های همراه با 24.5 درصد بازار آمریکا قرار گرفته است، و به دنبال آن LG با 15.8 درصد، RIM با 8.4 درصد و اپل با 7.9 درصد قرار دارند.

بر اساس گزارش comSource، 224 میلیون آمریکایی در پایان ماه مارس تلفن همراه داشتند و شمار دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند با 15 درصد افزایش به 72.5 میلیون نفر رسیده است.

کد خبر 134315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز