پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اپراتور تلفن همراه ژاپنی ان تی تی دوکومو آزمایش شبکه داده سلولاری جدیدی را آغاز کرد که توکیو را به یکی از سریع‌ترین نقاط جهان برای ارسال و دریافت اطلاعات از تلفن همراه تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، شبکه جدید قرار است از ماه دسامبر امسال فعالیت کند و در ابتدا سرعت بارگذاری اطلاعات 25 مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود 75 مگابیت بر ثانیه خواهد داشت. این سرعت‌ها به ترتیب پنج و 10 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین خدمات فعلی این اپراتور هستند.

شبکه جدید بر مبنای فن‌آوری معروف به LTE است که یک سیستم مبتنی بر IP بوده و جایگزین نسل سوم مبتنی بر HSPA دانسته می‌شود. معرفی این شبکه تنها به معنی سرعت انتقال سریع‌تر داده‌ها نبوده بلکه می‌تواند هزینه به ازای بیت ارتباط داده ها را کاهش دهد.

ان تی تی دوکومو از ماه دسامبر گذشته ساخت شبکه LTE را آغاز کرد و اکنون آزمایش آن را آغاز کرده تا سرعت، مدت زمان تاخیر و عوامل مهم دیگر برای یک سرویس تجاری را مورد بررسی قرار دهد.

این اپراتور هم‌چنین قصد دارد فروش نخستین گوشی‌های سازگار با LTE را در سال 2011 آغاز کند و سرویسش در ابتدا به توکیو محدود خواهد بود اما انتظار می‌رود 50 درصد از مناطق مسکونی را تحت پوشش قرار دهد.

این شبکه با سرمایه‌گذاری بین 300 میلیارد و 400 میلیارد ین در طول پنج سال نخستین عرضه ساخته شده و در آینده گسترش بیش‌تری خواهد یافت.

کد خبر 109350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز