نوشیروان کیهانی زاده: «باب هربرت» روزنامه‌نگار آمریکایی که تفسیرهایش از سوی سندیکای مربوط به روزنامه‌ها ارسال می‌شود در مقاله‌ای که 31 جولای 2005 تحت عنوان «نفت و خون» انتشاریافت نوشته بود که دولت آمریکا به خاطر نفت به عراق لشکرکشی کرد و تا به کل هدف خود و در دست گرفتن کنترل نفت خاورمیانه نرسد، دست‌بردار نخواهد بود.

طرح


 جولای 2010 فیدل کاسترو در یک میزگرد تلویزیونی که مفاد مطالب مطروحه در آن در رسانه‌های جهان انعکاس یافت به‌طور غیرمترقبه به غرب هشدارداد که ايران در برابر هرتعرض نظامی می‌تواند تا 20میلیون نفر وارد جبهه کند و چنین تعرضی به جنگ اتمی منتهی خواهد شد.

فراماسونری و ورود آن به آمریکا

31 جولای 1733 میلادی نخستین «لژ» فراماسونری در شهر «بوستون» آمریکا آغاز به کار کرد. پاره‌ای از مورخان ورود فراماسونری را به آمریکا، 3 سال پیش از آن و در سال 1730 و به شهر فیلادلفیا ذکر کرده‌اند. بنجامین فرانکلین از سران استقلال آمریکا در فیلادلفیا به عضویت فراماسونری درآمده بود. فراماسونری پس از ایجاد «گراندلژ» لندن در سال 1717، به سایر کشورها گسترش یافت. فراماسونری یک تشکیلات سری (محرمانه) است که به‌صورت سلسله مراتب و با انضباط سخت اداره می‌شود و در تعلیم و عمل، اعضای آن در ائتلاف باهم هستند و ملزم به اطاعت‌اند فراماسونری یکی از ابزار سلطه و استعمار بیگانگان در کشورهای مستقل می‌باشد.

ورود ابومسلم به خراسان

ابراهیم بن محمد معروف به ابومسلم که در «تاریخ» ابومسلم خراسانی نامیده شده است 31جولای سال 745 میلادی (نهم امرداد) برای سر و سامان دادن به مخالفان بنی امیه که در عین حال از بنی عباس پشتیبانی می‌کردند وارد خراسان شد. وی ظرف دو سال و چند ماه بر همه خراسان (خراسان بزرگ‌تر و شامل منطقه فرارود) تسلط یافت و در شهر مرو مستقر شد. برخی از مورخان، ابومسلم را که در اصفهان به دنیا آمده و در کوفه (همسایه شهر نجف) بزرگ شده بود از فرزند زادگان بزرگمهر (بوذرجمهر) وزیر بنام ساسانیان نوشته‌اند.

انحلال بانک انگلستان در ايران

نهم مرداد 1331 (31 جولای 1952) دکتر مصدق رئیس دولت وقت، بانک انگلستان در تهران را که به نام بانک شاهنشاهی فعالیت داشت تعطیل کرد که بعدا بانک غیردولتی «بازرگانی» در ساختمان آن واقع در میدان توپخانه آغاز به فعالیت کرد . این بانک پس از انقلاب و ملی شدن بانک‌های کشور، به نام بانک تجارت به کار خود ادامه داده است. بانک انگلستان ده‌ها سال ناشر اسکناس‌های ايران بود. به عبارت دیگر، سیاست پولی وطن ما در کنترل بانک خارجی (دولت بیگانه) قرارداشت.

مخترع ناو زره‌دار و اژدر

امروز زادروز «یان اریکسون»، مهندس و مخترع سوئدی است که در جولای 1803 به دنیا آمد و 86 سال عمر کرد. پروانه کشتی، کشتی زره دار، اژدر، اژدرافکن و... از اختراعات وی به‌شمار می‌آیند. وی بود که در سال 1862 (دوران جنگ داخلی آمریکا) برای فدراسیون آمریکا (شمالی‌ها ـ دولت واشنگتن) کشتی زره‌دار «مانیتور» را ساخت.

کد خبر 112634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز