پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان یزد از برگزاری جشنواره‌ها، ‌نمایشگاه‌ها و برنامه‌های ویژه قرآنی از جمله برپایی 300 نمایشگاه قرآنی در 300 شهر ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و در مراسم نشست تخصصی علوم قرآنی از معرفی دستگاه‌ها و همچنین روستاها، بخش‌ها، شهرها و استان‌های نمونه قرآنی در آینده خبر داد.

منشور ‌سند جامعی است

وی به معرفی منشور توسعه فرهنگ قرآنی پرداخت و گفت: جهت‌گیری اصولی در این منشور دیده شده است و این منشور ‌سند جامعی است و نیازمند توضیحات تفسیری است که در آینده در چند جلد منتشر خواهد شد.

برگزاری 22 جشنواره با مصادیق قرآن وهنر

وی از اعلام برگزاری 22 جشنواره با مصادیق قرآنی و در حوزه قرآن و هنر خبر داد و تاکید کرد: برگزاری این جشنواره‌ها سطحی نیست بلکه با اجرای این جشنواره‌ها که عموماً به صورت بین‌المللی و بقیه به صورت ملی برگزار می‌شوند، به دنبال فتح قله‌های جدید برای انتقال ‌مفاهیم قرآن هستیم.

وی در ادامه به حضور پر رنگ برنامه‌های قرآنی برای انتقال مفاهیم عمیق قرآنی برای جذب جوانان و برای رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای تاکید کرد و افزود: اگر در این فضای رقابتی سایبر امروز نتوانیم جوانان را به سمت خود بکشانیم در آینده هیچ جایگاهی نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام محمدی به توقف جشنواره تئاتر در حال حاضر به دلیل کم‌بودن تئاترهای قرآنی در کشور خبر داد و افزود: سایر بخش‌های هنری جشنواره‌ها را به صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌کنیم.

وی همچنین به رویکرد قرآن و فضای سایبر ‌درکشور اشاره کرد و از عدم فعالیت‌های ‌مناسبی در این زمینه انتقاد کرد.

برگزاری جشنواره بین‌المللی نشریات قرآنی

رییس مرکز هماهنگی،‌ توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در ادامه از برگزاری جشنواره بین‌المللی نشریات قرآنی به صورت مکتوب و دیجیتال خبر داد و افزود: این جشنواره به دلیل وجود بیشتر نشریات در تهران، در این شهر برگزار می‌شود و هدف از آن رونقی بخشیدن به نشریات قرآنی است.

وی از توسعه نمایشگاهای قرآنی در کشور خبر داد و افزود: بنا داریم ‌300 نمایشگاه را در 300 شهر کشور با رویکرد جدید و جدی برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی به بحث فعالیت‌های آموزشی ارشاد در مقوله‌های قرآنی و سه برابر شدن آموزش‌های جدید در این عرصه خبر داد.

وی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه‌نویسی قرآنی خبر داد و افزود: این جشنواره به صورت منظم و هر ساله برگزار خواهد شد.

احداث 300 میدان قرآن در 300 شهر کشور

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی از احداث 300 میدان قرآن در 300 شهر کشور با همکاری شهرداری‌ها خبر داد و افزود: در این زمینه ساخت نماد حجمی‌ و طراحی آن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

محمدی در پایان از برگزاری جشنواره بین‌المللی آیات، خط نگاره و صنایع دستی با موضوع قرآنی، تولید 10سرود جذاب قرآنی، جشنواره‌های رسانه‌ای شامل وبلاگ، پیامک و بلوتوث خبر داد. 

کد خبر 109351

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز