همشهری آنلاین: مرکز قرآنی نسیم حیات با همکاری بیت‌القرآن امام علی(ع) و همکاری انتشارات نسیم حیات طرح «مدرسه مکاتبه‌ای قرآن کریم» را در سه بخش طرح قرآن در خانه، طرح قرآن در مدرسه و طرح قرآن در اداره برگزار می‌کند

 به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، مرکز قرآنی نسیم حیات درپی آن است که بتواند ترجمه و مفاهیم قرآن کریم را با روشی ساده و روان که دربر گیرنده ترجمه کلمات و آیات قرآن کریم است به سبک نو و ساده در اختیار مخاطبان از تمامی اقشار جامعه قرار دهد.

کتاب‌های قرآن در خانه دربر گیرنده آموزش مفاهیم قرآن کریم به صورت مکاتبه‌ای و غیر حضوری با شیوه حفظ واژگان و پرسش و پاسخ باشد. دوره آموزشی در این مرکز به دو روش آموزش حزب ـ حزب قرآن کریم برای دوره ابتدایی و راهنمایی و آموزش جزء ـ جزء قرآن کریم به دوره دبیرستان و کلیه سطوح انجام می‌شود.

فرآیند آموزشی هم به این صورت است که پس از آن تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب دوره آموزشی، ارسال کتاب به تناسب دوره از طرف قرآن‌پژوه گرامی، مطالعه کتاب و تکمیل پرسش‌نامه‌ای که در آخر کتاب قرار داده شده، ارسال پاسخ‌نامه به مرکز قرآنی نسیم حیات؛ تصحیح پاسخ‌نامه و صدور گواهینامه پایان دوره است.

روش آموزش در هر دوره یکسان است و مهم‌ترین ملاک انتخاب دوره‌های آموزشی در مرحله اول به تنظیم وقت قرآن‌پژوه و استعداد او بستگی دارد که چه مقدار از اوقات خود را صرف این طرح کند، یک نفر کارمند یا معلم که فرصت کمتری دارد می‌تواند در دوره آموزش حزب به حزب آن شرکت کند و یک نفر دانش‌آموز دوره ابتدایی یا راهنمایی که استعداد و وقت بیشتری دارد و علاقه‌مند است می‌تواند در دوره جزء ـ جزء قرآن کریم شرکت کند.

قرآن‌پژوهان با گذراندن دوره آموزش پنج جزء اول با مطالعه دقیق و مستمر به راحتی خواهند توانست در کمتر از 6 ماه، 70 درصد ترجمه لغات و آیات قرآن کریم را یاد بگیرند.

طرح «مدرسه مکاتبه‌ای قرآن کریم» در سه بخش طرح قرآن در خانه برای خانواده، طرح قرآن در مدرسه برای دانش‌آموزان و طرح قرآن در اداره برای کارمندان برگزار می‌شود، هزینه ثبت نام یک ترم 15000 ریال، 10 ترم 150000 ریال و 30 ترم 400000 است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به قم، میدان معلم، بلوار سمیه، خیابان شهیدین، پلاک 87 مجتمع نسیم مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 7749741 الی 2 و یا تلفکس 7749750 الی 2 تماس حاصل کنند. 

کد خبر 107965

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز