همشهری آنلاین: گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور صبح امروز، اول خردادماه، در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار و طی آن اعلام شد: برنامه‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در سال گذشته نسبت به سال 87 با رشدی 35 درصدی همراه بوده است.

 به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، جلسه شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور صبح امروز، اول خردادماه، با حضور اعضاء در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این جلسه «رحیم خاکی» رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، به ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های این سازمان طی سال 88 پرداخت، وی همچنین در ادامه رئوس فعالیت‌های معاونت قرآنی این سازمان، خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) و معاونت فناوری اطلاعات و شهر الکترونیک قرآن و بودجه‌های پیشنهادی برای سال 89 را ارائه کرد؛ از جمله اعلام شد که فعالیت‌های این سازمان در سال 88 به نسبت سال 87 با رشدی 35 درصدی همراه بود.

از جمله برنامه‌های معاونت فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در سه بخش اداره‌ آموزش، پژوهش و همایش شامل؛ تأسیس مرکز آموزش تخصصی قرآن، آموزش مکاتبه‌ای علوم و مفاهیم قرآنی، طرح نیازسنجی دوره‌های آموزش قرآن، آموزش ضمن خدمت اعضای سازمان، تربیت مدرس تدبر در قرآن، و برگزاری جشنواره‌های مطالعاتی ادبی و هنری در سطح دانشجویی و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی است.

استقبال از طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با قرآن

در ادامه اعضاء حاضر در جلسه نظرات خود را درباره برنامه‌ها و بودجه‌های پیشنهادی از سوی رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور اعلام کردند؛ از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید محمدی» مشاور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با قرآن، بر ضرورت پیگیری این طرح تأکید کرد.

همچنین حمید محمدی پیشنهاد کرد تا در فراخوان طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، پایان‌نامه‌های سطح 3 و 4 حوزه‌های علمیه آقایان و بانوان مرتبط با موضوعات قرآنی را نیز شامل شود.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور تصریح کرد: سعی شود تا در این حمایت‌ها جهت‌دهی نیز صورت گیرد و به موضوعاتی که کمتر بدان پرداخته می‌شود و کاربردی‌تر است، مثل موضوع مهم تحقیقات پیمایشی حول محور امور قرآنی پرداخته شود و محققان را به سویی سوق دهیم که به این سئوال پاسخ دهند که با قرآن چه کنیم؟ چون درباره مسائل معارفی و مفاهیم قرآنی پژوهش‌های ارزشمندی صورت می‌گیرد.

باید به فکر تربیت محقق قرآنی باشیم

در ادامه نیز «حسین ساری» مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تأیید سخنان محمدی، عنوان کرد: دستگاه‌های قرآنی به طور معمول برای تحقیقات پیمایشی حول فعالیت‌هایشان ردیف‌های بودجه‌ای را در نظر می‌گیرند که از این ردیف‌ها می‌توان در تحقیقات پژوهشی برای ارتقاء امور قرآنی استفاده کرد و در این راه ابتدا باید به فکر تربیت محقق باشیم.

در این جلسه تأکید شد که برای ارتقاء فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا در راستای اطلاع‌رسانی قرآنی نظرات مختلف کارشناسان دریافت شود و بعد از برپایی کارگروه‌های تخصصی که فرآیندی یک ماهه باید داشته باشد، نتیجه کار طی ماه آینده در جلسه شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور مطرح شود.

برنامه‌های سال جاری خبرگزاری قرآنی ایران

از جمله برنامه‌هایی که برای سال جاری خبرگزاری قرآنی ایران مطرح شد؛ شامل تولید اخبار قرآنی به تعداد 250 هزار، گزارش تصویری به تعداد پنج هزار، برپایی نشست‌های تخصصی به تعداد 400 نشست، انتشار دو هفته نامه رایحه به تعداد 24 شماره و راه‌اندازی شعب جدید داخلی و خارجی هر کدام به تعداد پنج شعبه بود.

همچنین، راه‌اندازی نمایندگی‌های جدید خبری (شهرستان‌ها)، برگزاری کلاس‌های تدبر در قرآن ویژه خبرنگاران به مدت 200 ساعت، برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی خبرنگاران قرآنی به مدت 400 ساعت، برگزاری نشست‌های تخصصی آموزش رسانه‌ای و راه‌انداری زبان‌های جدید و تقویت و استمرار فعالیت زبان‌های موجود جزء برنامه‌های سال جاری خبرگزاری ایکنا بیان شد.

حاضران در جلسه

یادآوری می‌شود، در این جلسه طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور؛ حسین ساری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما؛ عباس صدری، دبیرکل منطقه‌ای آیسسکو؛ فیض، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی؛ عباس سلیمی و حسن بیادی، از اعضاء شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور؛ رحیم خاکی، رئیس این سازمان به همراه رضایی‌زاده معاون خبرگزاری قرآنی ایران؛ علیزاده، معاون فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور و کرمان‌پور، مدیر شهر الکترونیک قرآن سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور حضور داشتند. 

کد خبر 107959

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز