گروه اجتماعی: ایران به عنوان کشوری که بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در سراسر دنیا را دارد، در اجلاس پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر آسیا و اقیانوسیه شرکت و مراتب نگرانی خود را از افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سی‌امین اجلاس پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر آسیا و اقیانوسیه در بانکوک پایتخت تایلند، بیست‌وسوم الی بیست‌و‌ششم آبان ماه، برگزار شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص دستور کار این اجلاس گفت: بررسی روند منطقه‌ای قاچاق مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه، شناسایی و انهدام لابراتوارهای مخفی مواد مخدر و مبارزه با تولید و قاچاق هروئین در دستور کار این اجلاس قرار گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی استراتژیک برای مقابله با جرائم سازمان‌یافته فراملی، کنترل مواد مخدر آمفتامین‌ها و مواد مخدر از طریق دریا از دیگر موضوعات مطرح شده در این اجلاس سه روزه بود.

حسین آبادی افزود: هیات ایرانی گزارشی از ابراز نگرانی از افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان، خطراتی که کشورهای منطقه و جهان را تهدید می‌کند، حضور کشورهای عضو ناتو در افغانستان و عدم حساسیت آنها در مبارزه با مواد مخدر به رهبری آمریکا را ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در این اجلاس ارائه شد، خاطرنشان کرد: انسداد فیزیکی مرزهای شرقی، تشکیل قرارگاه عملیاتی،یادآوری تقدیم شهدای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه از جمله اقدامات ارائه شده بود.

حسین‌آبادی موضوع مهم دیگری که در این اجلاس مطرح شد را بحث تغییر الگوی مصرف در کشورهای آسیای شرقی دانست و تصریح کرد: افزایش مصرف موادمخدر صنعتی یکی از تهدیدهای جامعه جهانی است.

کد خبر 10905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز