گروه اجتماعی: فدا حسین مالکی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به طور جداگانه با وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان و رئیس هیأت بین‌المللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل متحد تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش همشهری مالکی در گفت و گو با حبیب ا... قادری وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان بر همکاری دو کشور برای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و آخرین تلاش‌های دولت افغانستان در این رابطه را جویا شد.

قادری نیز بر تصمیم دولت افغانستان ، برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تاکید کرد و گفت: بر اساس تصمیم دولت افغانستان وزرای کابینه موظف شده‌اند هر کدام بر مبارزه با تولید و قاچاق موادمخدر در یکی از استانها نظارت کنند.

این گزارش می‌افزاید: مالکی در گفت‌وگوی جداگانه‌ای که با پروفسور حمید قدس رئیس هیأت بین‌المللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل متحد (INCB ) انجام داد بر همکاری  کشورمان با این نهاد بین المللی تاکید کرد.

وی در خصوص اجلاس آتی «بررسی کنترل پیش سازهای مواد مخدر»  که در تهران برگزار خواهد شد با پروفسور قدس رایزنی کرد. رئیس INCB نیز در این گفت‌وگو از همکاری ایران قدردانی و سطح همکاری‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد. 

کد خبر 11213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز