گروه اجتماعی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به‌ قوانین شدید در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: اگرچه نتیجه مطلوب در این خصوص به دست نیامده، ولی با توجه به برنامه‌های مافیای مواد مخدر و وضعیت جغرافیایی ایران در مجاورت کانون این مواد، اگر تشدید مجازات نبود، وضعیت بدتر از الان می‌شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار اعضای ستاد سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کاهش استفاده از مجازات زندان، با اشاره به میزان بالای تعداد زندانی در کشور، افزود: در یک جامعه اسلامی باید اصل بر فرهنگ‌سازی برای کاهش جرم باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به استفاده از احکام بسیاری که منجر به افزایش تعداد زندانیان می‌شود، گفت: چرا باید برای ناتوانی یک انسان برای دادن ضمانت ساده، از زندان استفاده کرد، درحالی که می‌توان در برخی موارد اجرای حکم را به تاخیر انداخت؟

وی زندان را در کاهش جرم و جنایت به مثابه یک مسکن برای دردهای اجتماعی دانست و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری، گفت: هدف از زندان‌کردن، صیانت از مصالح عمومی و منافع مردم و جامعه است ولی تجربه نشان می‌دهد استفاده حداکثری از زندان موجب ضرر بوده و نتیجه مطلوبی در پی‌ ندارد.

کد خبر 10904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز