همشهری آنلاین: کمیته سه نفره‌ صدور مجوز استفاده از متادون دراستانها برای خروج آن از انحصار تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دبیرکل ستاد با اعلام این خبر گفت: هیچ مخالفی در زمینه تغییر ساختار ستاد وجود ندارد. نظر اکثر مسؤولان در جهت ارتقا و اصلاح ساختار و مدیریت واحد ستاد مبارزه با مواد مخدر یکسان است.

فدا حسین مالکی روز شنبه 13 آبان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که در سند سیاستهای کلان مبارزه با مواد مخدر تلاش شده است تا به ابهامات گذشته و اهداف آینده در حوزه مواد مخدر پاسخ داده و پرداخته شود، اظهار کرد: مخالفی در زمینه تغییر و ارتقای ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود نداشته و ستاد مبارزه با مواد مخدر نظر خود را در این زمینه اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در سند سیاستهای کلان بر روی ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر کار شده که در آن ساختار فعلی استانی کاملا تغییر می‌کند.

مالکی با بیان این که ستاد در سیاستها، قانون، روش، استراتژی و برنامه‌های خود به دنبال شیوه‌های جدید در حوزه مواد مخدر است، اذعان کرد: امروزه علم دنیا متادون را بهترین داروی درمانی معتادان می‌داند اما در کشورمان موافق و مخالف در این مورد وجود دارد.

وی بیشترین مشکل متادون را در استانها دانست و خاطرنشان کرد: پیشنهاد داده شده است تا کمیته سه نفره‌ای در استانها تشکیل شده و مجوز استفاده از متادون را صادر کند تا این مهم در اختیار استانها قرار گرفته و از حالت انحصاری درآید.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که اعتبارات ستاد به صورت برنامه‌ای و استانی بین دستگاهها توزیع می‌شود، گفت: در بعضی استانها کمتر از رقم اعتباری که به وزارتخانه‌ها داده می‌شد، در اختیار قرار می‌گرفت، لذا مقرر شد تا اعتبارات به صورت استانی توزیع شود.

وی با اشاره به این که شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانها باید نگاه فرابخشی داشته باشند، ادامه داد: در حوزه توزیع اعتبارات به صورت برنامه‌ای نیز، به وزرا گفته شد تا اگر برنامه خاص کشوری در این زمینه دارند ارایه کنند.

کد خبر 7275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز