همشهری آنلاین: امسال ‪ ۲۲۰‬میلیارد ریال اعتبار برای درمان معتادان و اجرای طرحهای فرهنگی پیشگیری از اعتیاد اختصاص یافته است.

مدیرکل امور فرهنگی، پیشگیری و روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر اسماعیل رهدار در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: ‪ ۱۳۰‬میلیارد ریال از این اعتبار در زمینه درمان و ‪ ۹۰‬میلیارد ریال برای طرحهای فرهنگی پیشگیری تخصیص یافته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر وی اضافه کرد: بودجه‌های تخصیصی در بخش مقابله و درمان بصورت متمرکز و در بخش فرهنگی پیشگیری استانی شده است.

عضو گروه مشاوران مواد مخدر کشور گفت: رویکرد دولت نهم در بحث موادمخدر و پیشگیری از آن برنامه‌محور و فرهنگی است و باید فکرهای نو و برنامه‌های علمی و عملی تهیه و اجرا شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال ‪ ۱۸۰‬مرکز گذری ترک اعتیاد، ‪ ۱۲۹‬مرکز متادون نگهدارنده دولتی، ‪ ۲۵۰‬مرکز متادون نگهدارنده خصوصی و ‪ ۲۸۰‬مرکز افزایش دسترسی، سرپناه و مرکز ‪ TC‬در کشور راه‌اندازی و فعال می‌شود که بخش عمده‌ای از آنها ایجاد شده است.

او ادامه داد: در مجموع تعداد این مراکز در مقایسه با سال گذشته ‪۳۰۰‬ درصد رشد دارد.

در این نشست چند نفر از مسوولان دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی گزارشی از اقدامهای انجام شده در زمینه درمان، مبارزه و پیشگیری از اعتیاد و موادمخدر و انسداد و کنترل مرز ارایه کردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان نیز گفت: در هفت ماه گذشته جمعا ‪ ۲۴‬تن انواع موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده است.

غلامرضا جاودان افزود: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ‪ ۳۴‬تن موادمخدر در این استان کشف شده بود.

وی علت کاهش ‪ ۲۷‬درصدی کشفیات موادمخدر را مبارزه جدی ایران با قاچاق موادمخدر، استقرار قرارگاه رسول اکرم(ص) و تغییر مسیر ترانزیت موادمخدر از مرزهای زمینی به دریایی اعلام کرد.

کد خبر 6357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز