یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: برای آن‌که معتادان پرخطر به اردوگاه‌ها فرستاده نشوند این افراد باید برای دریافت کارت شناسایی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سعید صفاتیان مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام این مطلب در گفت‌وگو با همشهری گفت: کلیه مسئولین درگیر در بحث درمان مواد مخدر به دنبال ایجاد شرایط امن برای این گروه از معتادان هستند تا بدین‌وسیله در پروسه درمانی قرار بگیرند.

مدیرکل درمان و بازتوانی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آلودگی‌های مواد مخدر، افزایش ناخالصی، مصرف بیش از حد و انتقال بیماریهای عفونی از جمله مهمترین علل فوت معتادان بوده است. 

وی با اعلام این‌که به‌زودی شناسنامه یا کارت هویت برای معتادان صادر می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس مشخص می‌شود که معتادان از چه زمانی و به چه علت به سیستم درمانی مراجعه کرده‌اند.

صفاتیان تاکید کرد: تقاضای ما از معتادان این است که برای دریافت شناسنامه به مراکز درمانی مراجعه کنند‎ چرا که در صورت نداشتن این شناسنامه‌ها، در مرحله دوم طرح ساماندهی معتادان با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این‌که اجرای بحث اردوگاهها به‌زودی تحقق پیدا می‌کند از کلیه این افراد می‌خواهیم که به یکی از مراکز گذری،مثلثی و یا متادون درمانی که وابسته به وزارت بهداشت یا بهزیستی هستند مراجعه کنند.

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر لیست برخی از مراکز را به شرح ذیل اعلام کرد:
مرکز گذری یافت‌آباد- تهران، یافت‌آباد میدان الغدیر، موسسه روان پویا- کرج، خیابان بهشتی کوچه بیمارستان امام خمینی، انجمن پرسپولیس- تهران، خیابان شوش‌، انجمن شوش- تهران، میدان ابوذر، خیابان مطهری، انجمن مبارزه با بیماریهای رفتاری- تهران، خیابان دماوند، خیابان ایران مهر.

واحدهای دولتی درمان نگهدارنده

بیمارستان ضیاییان- تهران خیابان ابوذر، فلاح، مرکز ملی مطالعات اعتیاد- تهران خیابان کارگر جنوبی ، مرکز لقمان- تهران بیمارستان لقمان، همچنین مراکز استانی ترک اعتیاد در سراسر کشور آماده ارائه کارت شناسایی و درمان معتادان پرخطر هستند.

کد خبر 10615

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز