یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکار سرسختانه ضدسیگار از ابتدای سال 2007در انگلیس به راه می‌افتد که در آن از تصاویر سیگاری‌ها در حالی که دهانهایشان با قلاب‌های بزرگ‌ ماهی سوراخ شده استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز دولت انگلیس آگهی‌هایی را پخش خواهد کرد که در آنها لب‌های سیگاری‌ها با خشونت  با قلاب‌ماهی سوراخ می‌شود و قلاب‌ها آنها را به درون محل‌های معمول سیگار کشیدنشان می‌برند.

انتشار این  آگهی‌ها به قصد نشان‌دادن آن است که یک سیگاری متوسط هر سال به "قلاب" بیش از 5000 سیگار می‌افتد.

 سیگار کشیدن هر سال در انگلیس 106000 را می‌کشد.

کارولین فلینت وزیر بهداشت عمومی انگلیس در این باره گفت: "سیگار کشیدن اعتیادی است که ترک ان سخت و پرزحمت است. اما هیچ گاه تا به این حد امکانات در نظام بهداشت ملی این کشور کمک برای ترک آن فراهم نبوده است."

کارشناسان می‌کویند نیکوتین موجود در سیگار در عرض 10 ثانیه بر مغز اثر می‌گذلرد و می‌تواند به اندازه هروئین یا کوکائین اعتیادآور باشد.

پروفسور رابرت وست، استاد روانشناسی بهداشت در یونیورسیتی کالج لندن گفت:  سیگار کشیدن تنها یک عادت نیست. برای بسیار از سیگاری‌ها اعتیادی پیچیده و نیرومند است."

او افزود: "گرچه اغلب سیگاری‌ها معتقدند سیگار کشیدن به کنار امدن انها با فشارها کمک می‌کند، شواهد علمی نشان می‌دهد در واقع سیگار وضع را بدتر می‌کند."

این آگهی‌ها در تلویزیون، اینترنت و بیل‌بوردها ظاهر خواهند شد.

کد خبر 12236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز