گروه دانش و سلامت: پیشنهادهای شهرداری تهران در اجلاس روز جهانی سلامت در قاهره مورد استقبال رئیس دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

به گزارش سما،  دکتر حسین جزایری با استقبال از پیشنهادهای شهرداری تهران در اجلاس روز جهانی سلامت در قاهره خاطرنشان ساخت: باید زمینه الگو برداری از این تجربیات و امکان نشر و معرفی آنها برای سایر کشورهای منطقه فراهم شود.

وی همچنین گفت: متأسفانه برخی برنامه‌های توسعه‌ای امروز موجب تهدید سلامت شهروندان شده است و نتایج این برنامه‌ها چیزی جز آلودگی آب‌های زیر زمینی،  هوا،  محصولات کشاورزی و منابع طبیعی نبوده است.

جزایری چاره حل این مشکل را توجه شهرها به مقوله پیشگیری از بروز تهدید‌های سلامت دانست و شعار شهرنشین سالم را گامی برای رسیدن به این هدف عنوان کرد و گفت: این مهم جز با تلاش همه بخش‌ها امکان پذیر نیست. وی بر نقش آموزش و فرهنگ مشارکت تاکید کرد و افزود: باید با ابتکارات اجتماعی زمینه تحقق شهرهای سالم را فراهم کرد.

برنامه‌های سلامت شهر تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تمامی برنامه‌های حوزه سلامت و بهداشت در شهر تهران بر محور مشارکت مردم استوار است، اظهار داشت: آموزش و جلب مشارکت شهروندان مهم‌ترین رکن برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه سلامت است.

دکتر محمد هادی ایازی در دیدار با دکتر جزایری رئیس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه دومین اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی در سال 2010 به میزبانی استانبول ترکیه برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به شعار روز جهانی بهداشت در سال پیش رو پیشنهاد می‌کنیم شهرداری تهران به‌عنوان دبیر این اجلاس با همکاری سازمان بهداشت جهانی تلاش خود را برای آماده ساختن مدیران شهرها به‌منظور احساس مسئولیت بیشتر در حوزه بهداشت و سلامت به انجام رساند.

معاون اجتماعی و فرهنگی  شهرداری تهران همچنین با توضیح پیرامون اجرای طرح سنجش عدالت در شهر تهران افزود: درصددیم کارگاه‌های آموزشی درباره این طرح در شهر تهران برگزار کنیم و پیشنهاد می‌کنیم کارشناسان و مسئولان کشورهای منطقه در این کارگاه‌ها حضور یابند و از تجربیات ما بهره گیرند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری تهران به موضوع CBI به‌صورت جدی پرداخته و طرح‌هایی نظیر جامعه ایمن،  شهر سالم،  شهر دوستدار کودک،  باشگاه چاقی،  کلوپ سالمندان و... با مشارکت شهروندان در تهران در حال اجراست.

دکتر ایازی با بیان اینکه در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت ماه با حضور بیش از 2 هزار متخصص،  همایشی با محوریت شعار سال 2010 سازمان بهداشت جهانی در تهران برگزار می‌شود، خطاب به جزایری گفت: از جنابعالی و همکارانتان برای شرکت در این همایش دعوت می‌کنیم.

معاون شهردار تهران با اعلام این مطلب که در شهر تهران بیش از 310 خانه سلامت وجود دارد و در تمامی محلات کانون‌های پزشک محله شکل گرفته،  به برخی اقدامات شهرداری تهران که تاثیرات بسزایی بر مقوله سلامت شهروندان دارد اشاره کرد و گفت: در 4 سال اخیر 400 کیلومتر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در تهران احداث شده و مترو 60 کیلومتر توسعه یافته و اینها تاثیرات بسیار زیادی بر کاهش آلودگی‌ها در این شهر سایر آلودگی‌های زیست‌محیطی دارد.

وی همچنین به موضوع زلزله خیز بودن تهران اشاره کرد و گفت: یک ستاد مرکزی مدیریت بحران در تهران شکل گرفته و 120 پایگاه مدیریت بحران نیز برای مواقع بروز سوانح پیش‌بینی نشده در تهران آماده‌سازی‌ شده‌اند.

دکتر حسین جزایری،  رئیس دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی نیز در این دیدار با استقبال از طرح‌ها و پیشنهادهای شهرداری تهران، رشد روز افزون این شهر در مقوله سلامت را ستود.

شهرداری تهران آمادگی انتقال تجربیات خود به سایر کشورهای منطقه را دارد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در اجلاس قاهره فرصت مناسبی را برای کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد،  گفت: انتقال تجربیات بین کشورهای منطقه،  افق‌های روشنی را پیش روی ما قرار می‌دهد و شهرداری تهران آمادگی کامل برای انتقال تجربیات خود به سایر کشورهای منطقه را دارد.

دکتر ایازی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الاخبار مصر با بیان این مطلب اظهار داشت: اقدامات گسترده‌ای در حوزه سلامت در شهر تهران با همکاری همه بخش‌ها آغاز شده که یکی از نتایج آن راه‌اندازی 310 خانه سلامت در نقاط مختلف شهر بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که کشورهای مسلمان با همکاری یکدیگر برای رفع نقایص و مشکلاتشان در حوزه سلامت همکاری کنند. وی همچنین به ساخت بیمارستان کودکان سرطانی در قاهره اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام قابل تقدیر است و امیدواریم چنین کارهایی در تمامی کشورهایی که با این موضوعات درگیر هستند رخ دهد.

کد خبر 104747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز