مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

جلسه هماهنگی برپایی نخستین همایش ملی سلامت شهری با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در محل این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش مهر، دکتر محسن اسدی لاری، دبیر اجرایی این همایش با تشریح آخرین اقدامات در راستای برگزاری این گردهمایی از جزئیات عناوین و سخنرانی‌های همایش خبر داد. وی گفت: ‌تا‌کنون مقالات بسیار زیادی به دبیرخانه این گردهمایی رسیده است که از این تعداد 219 مقاله به‌صورت سخنرانی و 400 مقاله به‌صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری نزدیک دانشگاه علوم پزشکی ایران با وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و صدا و سیما افزود: بیش از 44 نشست و حدود 10 کارگاه برای ارائه مقالات واصله در نظر گرفته شده است.

نشست عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری سلامت وزارت بهداشت و با همراهی رئیس دانشگاه سازمان ملل در مالزی از مهم‌ترین نشست‌های این همایش 2 روزه است.

امنیت اجتماعی و سلامت شهری، محیط فیزیکی و زیرساخت‌ها، جوانان و شهرنشینی، زنان سلامت و شهرنشینی، سلامت از دیدگاه سازمان‌های بیمه گر، ‌هنر و سلامت شهری، ورزش و شهرنشینی، حکمرانی شهری، اخلاق و حقوق شهروندی، جمعیت مهاجرنشین شهری، فقر و شهرنشینی، سلامت شهری و حیوانات خانگی از مهم‌ترین محورهای درنظر گرفته شده برای برگزاری این نشست‌ها و مقالات ارائه شده است.

دکتر سید محمدهادی ایازی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهرداری تهران در برگزاری این همایش، گفت: در این مراسم بیش از 500 پزشک محله و 300 سلامت یار در کنار نمایندگان و میهمانانی از ادارات، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط به اجرای هرچه مناسب‌تر این همایش کمک می‌کنند.

وی از اعطای تندیس ویژه سلامت شهری با نماد سیب سلامت و برج میلاد خبر داد و گفت: برای شرکت‌کنندگان حدود 8‌‌  امتیاز بازآموزی درنظر گرفته می‌شود و از سخنرانان و شرکت‌کنندگان برتر نیز با بن کتاب تقدیر خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران با ابراز خرسندی از استقبال مناسب پژوهشگران و تلاشگران عرصه علم و دانش یادآور شد: مقالات علمی این گردهمایی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. نخستین همایش ملی سلامت شهری چهارم و پنجم اردیبهشت ماه امسال در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

کد خبر 105192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز