مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: طرح موضوع کاهش درآمد شهرداری‌ها از محل عوارض سوخت واکنش نمایندگان مجلس را به همراه داشته است

این طرح در حالی مطرح شده است که پیش از این مدیران شهری خواستار کاهش پیامد‌های منفی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها برای شهرداری‌ها شده بودند.

یک عضو فراکسیون مدیریت شهری با اشاره به حذف سهم شهرداری‌ها از عوارض سوخت گفت: نمایندگان مجلس پیگیر موضوع هستند و با آغاز هدفمندکردن یارانه‌ها درصورتی‌که احساس کنیم سهم شهرداری‌ها از عوارض سوخت حذف شده است قطعا با ارائه طرحی سهم آنها را بر می‌گردانیم.

بهمن محمدی گفت: موضوع درآمد شهرداری‌ها یکی از دغدغه‌های همیشگی نمایندگان مجلس بوده و هست و در این باره همواره پیگیر طرح‌ها و لوایح مربوط به موضوع بوده‌ایم.وی افزود: یکی از مواردی که در موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها مطرح شد بحث حذف سهم شهرداری‌ها از عوارض سوخت بود که البته نمایندگان به درستی در جریان این موضوع قرار نگرفتند.

محمدی با تاکید بر لزوم کمک به شهرداری‌ها و به‌خصوص شهرداری‌هایی که نیاز به چنین درآمدهایی دارند، گفت: با آغاز هدفمندکردن یارانه‌ها درصورتی‌که احساس کنیم که این موضوع به وقوع پیوسته و سهم شهرداری‌ها از عوارض سوخت حذف شده است قطعا با ارائه طرحی سهم آنها را بر می‌گردانیم.

در همین ارتباط، مخبر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به توافق دولت با مجلس بر سر حذف عوارض 10 درصدی شهرداری‌ها از سوخت گفت: اجازه نخواهیم داد این اتفاق به ضرر شهرداری‌ها تمام شود.

به گزارش مهر، سیدعماد حسینی گفت: یکی از دغدغه‌هایی که پس از جلسه دولت و مجلس درخصوص هدفمندکردن یارانه‌ها مطرح شد، حذف سهم شهرداری‌ها از عوارض سوخت بود.

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به این موضوع گفت: در مجموع معادلات باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که شهرداری متضرر نشود چرا که تامین هزینه‌های شهرداری در درجه اول به‌عهده دولت و در درجه بعد به‌عهده مردم است.

اگر هزینه‌ها بیش از آنچه در حال حاضر وجود دارد بر دوش مردم سنگینی کند موجب نارضایتی خواهد شد که در نهایت باز هم دولت باید هزینه‌ها را تقبل کند. این نماینده مجلس تاکید کرد که لغو درآمد شهرداری از محل عوارض سوخت بعید به‌نظر می‌رسد.

کد خبر 106109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز