جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: امسال شهرداری مفتخر است که فرمایش مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار داده و بیش از هر زمان دیگری کار و فعالیت را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بزرگراه شهید یاسینی حد فاصل شهید کلاهدوز تا پل تیرانداز، 12 فروردین را روزی دانست که در آن دهها و شاید صدها سال تاریخ مبارزه کشور به سرانجام رسیده است و گفت:  این روز بزرگترین روز ملی و اسلامی ماست و روز به نمایش گذاشتنن سیاست توام با دیانت است و این روز افتخار بزرگی برای جامعه ماست.

وی با اشاره به افتتاح بزرگراه شهید یاسینی افزود: این بزرگراه دروازه شرق تهران است که امروز ساماندهی شد و از اینکه با تلاش مجموعه مدیریت شهری این کار انجام شد خوشحالیم و از این روز شرمنده مردم تهران نیستیم.
 
قالیباف با اشاره به اقدامات انجام شده در چند سال اخیر در محدوده اتوبان قم و شرق جنوب تهران خاطرنشان کرد: اقداماتی که انجام شد نشان دهنده آن است که ما شرق تهران را نسبت به غرب و جنوب تهران را نسبت به شمال در اولویت قرار داده ایم چراکه شرق و جنوب تهران توسعه لازم را نیافته اند اما در عین حال از رشد و توسعه در شمال و غرب شهر هم غافل نشده ایم.
 
شهردار تهران با بیان این که به زودی شاهد افتتاح بزرگراه زین الدین، همت و ادامه آن خواهیم بود ، گفت: پروژه های بزرگ وقتی سالها زمان می برند تا احداث شوند ، شهروندان حاشیه آن در سختی قرار می گیرند و وقتی با شتاب نیز احداث می شوند نوعی دیگر اذیت می شوند اما به هر حال امسال شهرداری مفتخر است که فرمایش مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار داده و بیش از هر زمان دیگری کار و فعالیت را انجام دهد.
 
وی افزود: نظام ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار است و نه رقابت های سیاسی و اگر رقابتی نیز صورت می گیرد باید در انجام خدمت صادقانه و خردمندانه  به مردم باشد و همه باید با بصیرت و ولایت مداری حرکت کنند و به این سمت بروند که فضا را از رقابت های پوچ و بیهوده که جز تلخ کامی چیزی ندارد بیرون ببرند و اگر مسابقه ای نیز هست در اخلاص و توان و خدمت بیشتر به مردم باشد .
 
شهردار تهران افزود: خدا را شاکریم که در مجموعه شهرداری سعی کردیم تا سال را پر تلاش آغاز کنیم و شهادت می دهم که از چند روز مانده به تعطیلات هیچیک از همکاران من حتی یک ساعت به مرخصی نرفتند و برای خدمت بیشتر به مردم شبانه روز و دو و سه شیفته کار کردند.
 
قالیباف ادامه داد: در اتوبان شهید یاسینی با تغییر در نحوه اجرا، طراحی کار از اتلاف زمان بسیار زیادی جلوگیری کردیم و این اتوبان در اختیار شهروندان قرار می گیرد و در مجموع این پروژه در مدت 25 روز تا یک ماه با کیفیت و سرعت بالا انجام شد و این نشان می دهد که شهرداری تهران فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال را با همه وجود درک کرده است.
 
وی افزود: از این رو به مردم شهر تهران قول می دهیم که تا 15 اردیبهشت برنامه همه فعالیت های امسال شهرداری را به شکل مشخص و واضح به لحاظ کیفی و کمی با عدد و رقم مشخص در اختیار شهروندان قرار می دهیم تا آن ها بتوانند در پایان سال این فعالیت ها را از ما بخواهند و این کاری است که همه سازمان ها و نهادها ، تشکل ها انجام دهند چرا که دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت نام گرفته و وقتی سال های متوالی از سوی مقام معظم رهبری با عناوین انضباط اجتماعی، وجدان کاری؛ اصلاح الگوی مصرف و کار و تلاش نام می گیرد همه این ها در کنار هم معنی خاصی دارند و در کنار هم می توانند دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت سازند.
 
قالیباف خاطر نشان کرد: من بر این باورم که دلسوزان انقلاب و مردم، امام و شهدا و پیروان واقعی مقام معظم رهبری و خدمتگزاران صادق جز به فکر کارآمدی دین در اداره جامعه نیستند و هر مسیری جز این، مسیر انحرافی است و باید همه موضوعات متوجه آن باشد.
 
قالیباف با بیان این که در چند ماه اخیر کشور به دلایل واهی سیاسی از مدار فعالیت خارج شد، افزود: همه حوادث بعد انتخابات فقط ظلم به مردم بود و وقت مردم و کشور را گرفت و به اعتبار جهانی ما آسیب زد که باید تجربه شود و امسال با کار و فعالیت آن مسائل را جبران کرد.
 
وی افزود: کار و فعالیت بدون برنامه مدون و بدون آن که به جنبه های توسعه و تولیدی آن توجه شود خسارتش بیشتر از سودش است و باید برای خدمت در مسیر درست قرار گرفت و با همت کارها را پیش برد.
 
شهردار تهران با بیان این که فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ جهادی باید الگوی امروز کارها قرار گیرد ، خاطر نشان کرد: این فرهنگ فرهنگی است که می تواند درهمه ابعاد به کار ما آید و با آن بر همه مشکلات فائق شد و با این فرهنگ از همه بهانه ها دوری می جوییم و می توانیم کار خوب به مردم ارائه دهیم.
 
بر اساس این گزارش، مهندس چمران نیز در این مراسم سالی که گذشت را سالی دانست که شهرداری با همه امکانات و توان مالی خود  به خدمت رسانی پرداخته است و افزود : شهرداری تهران به گفته مقام معظم رهبری همت و کار مضاعف خود را در این مدت با تلاش شبانه روزی آغاز کرده است و این فعالیت ها در ابتدای سال، طلیعه ای است که امسال همت و فعالیت بیشتری را در شهرداری شاهد باشیم.
 
بر این اساس، در این مراسم از خانواده شهید یاسینی و شهید رودکی نیز تجلیل شد.

برنامه مدون شهرداری تهران 15 اردیبهشت ماه ارائه می‌شود

شهردار تهران همچنین با بیان اینکه در طلیعه سال نو، شهرداری تعطیل نبود و به صورت سه شیفت فعالیت می کرد گفت: 15 اردیبهشت ماه برنامه مدون شهرداری در اختیار شهروندان و افکار عمومی قرار می گیرد.

قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح بزرگراه شهید یاسینی حدفاصل میدان شهید کلاهدوز تا پل تیرانداز در جمع خبرنگاران با یان این که مفتخریم که در سالروز نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از مهمترین پروژه ها را با تلاش مجموعه مدیریت شهری افتتاح کردیم، گفت: این بزرگراه یکی از مهمترین دروازه های شرقی تهران است و در مجموع اقداماتی که در این محدوده انجام شده است و تقاطع های غیر همسطح و سایر فعالیت های صورت گرفته در این مسیر، این محدوده را مناسب کرده است تا شهروندان بدون هیچ مشکلی در آن تردد کنند .

وی افزود: در طلیعه سال نو، شهرداری نه تنها تعطیل نبود بلکه به صورت سه شیفت فعالیت می کرد. همچنین  15 اردیبهشت ماه برنامه مدون شهرداری در اختیار شهروندان وافکار عمومی قرار می گیرد.
 
قالیباف خاطر نشان کرد: امسال با توجه به نامگذاری که از سوی مقام معظم رهبری انجام شده است، وظیفه سنگین تری پیش روی ماست و برنامه ای که 15 اردیبهشت به شهروندان ارائه می شود قابل حسابرسی در پایان سال برای آنان است تا نسبت به فعالیت ها قضاوت کنند و امیدواریم تا همه سازمان ها و نهادها این کار را انجام دهند و این کار فقط وظیفه سازمان هایی مانند شهرداری نیست هرچند وظیفه ما بیشتر است اما باید همه دست به دست هم دهیم چرا که در دهه چهارم انقلاب یعنی دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم و با توجه به فرموده مقام معظم رهبری باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
 
شهردار تهران ادامه داد: روز 21 اسفند سال گذشته در نشستی که با همه مدیران شهرداری برای طرح استقبال از بهار داشتیم همه فعالیت ها و پروژه های مهم شهرداری تقسیم بندی و جمع بندی شد و همه مناطق، معاونت ها و نواحی برنامه های خود را ارائه کردند که در ابتدای امسال نیز شاهد برخی از آن ها مانند فعالیت های انجام شده در بزرگراه های شهید بابایی، شهید چمران و خیابان دکتر شریعتی بودیم و در مجموع 100 درصد برنامه های ما محقق شد.

کد خبر 104058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز