همشهری آنلاین: گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و دومین دوره مسابقات اذان و اولین دوره مسابقات ابتهال با تجلیل از گروه‌ها و نفرات برتر این رقابت‌ها، پنجشنبه شب، 19 آذرماه، در زیباکنار رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به گیلان، اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و دومین دوره مسابقات اذان و اولین دوره مسابقات ابتهال، پنجشنبه شب، 19 آذرماه، در زیباکنار رشت، برگزار و به نفرات برتر در این دوره هدایایی اهدا شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از مسؤلان فرهنگی و کشوری برگزار شد، «حسین فردی» نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در سال 86 به قرائت قرآن پرداخت و سپس گروه «سبطین» از خوزستان به مدیحه‌سرایی پرداختند؛ در ادامه «احمدحسن راهی مالکی» به ابتهال‌خوانی پرداخت و همچنین گروه «شمیم بهشت» از استان مازندران به هم‌خوانی قرآن پرداخت.

در ادامه برنامه اختتامیه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان به سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن تنها برای قرائت و خواندن نیست، بلکه برای فهم و عمل کردن است. امروز قرآن و ولایت مورد هجمه قرار گرفته است. امروز باید برای مقابله با جنگ نرم به قرآن تمسک کنیم، در جنگ نرم به اسلحه نیاز نیست و باید در یک دست قرآن و در دست دیگر ولایت داشته باشیم. می‌توان امروز با تمسک به قرآن از فتنه‌ها عبور کرد و درصدد حاکمیت قرآن در جامعه باشیم.


در ادامه برنامه حجت‌الاسلام احمد شرف‌خوانی، قائم مقام فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: برای این دوره از رقابت‌ها در ابتدا مسابقات در سطح استان‌ها طی تیرماه سال جاری برگزار شد و 134 گروه به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این میان 33 گروه برای مسابقات کشوری به گیلان اعزام شدند و از این میان نیز پنج گروه برتر شناخته شده و از میان این پنج گروه یک جایزه ویژه زیارت حج عمره و قرائت در حضور مقام معظم رهبری به گروه اول اهدا شده است و نیز سه گروه برتر به مسابقات بین‌المللی قرآن با موضوع مدح رسول الله (ص) اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مهم چهاردهمین دوره مسابقات این است که امسال رقابت‌ها از پایتخت به استان‌های کشور سمت و سو داده شد و این حرکت جدیدی بود که سازمان اوقاف و امورخیریه انجام داد و به نظر می‌رسد کاری است که برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح استان‌ها مفید است.

در ادامه برنامه اختتامیه از نفرات برتر این مسابقات تجلیل شد؛ در رشته مدیجه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم گروه «سبطین» از استان خوزستان حائز رتبه اول شد و یک جلد کلام الله مجید به همراه لوح تقدیر و 18 میلیون ریال هدیه دریافت کرد که اعضای این گروه عبارتند از رضا شریفی، رحمان دغاغله، رحیم شریفی، علی شریفی، ناصر حق‌شناس و صالح خسروی.

رتبه دوم این رشته از مسابقات از آن گروه «سلام» از استان اصفهان شد که علاوه بر دریافت یک جلد کلام مجید و لوح تقدیر، مبلغ 15 میلیون ریال به آن هدیه داده شد. استان اصفهان توانست در این دوره از مسابقات علاوه بر دریافت رتبه دوم، رتبه سومی را نیز در رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن از آن خود سازد و گروه «سبحان» از این استان توانست در رقابت با دیگر گروه‌ها، حائر رتبه سوم شود و به این گروه نیز علاوه بر یک جلد کلام الله مجید و لوح تقدیر، مبلغ 13 میلیون ریال هدیه داده شد.

گروه «شمیم بهشت» از استان مازندران در این دوره از مسابقات توانست رتبه چهارم را از آن خود کند و یک جلد کلام الله مجید و لوح تقدیر به همراه 11 میلیون ریال هدیه دریافت کند و استان آذربایجان شرقی نیز توانست با اعزام گروه «طه» رتبه پنجم را کسب کند.

در بخش اذان شکوفه‌ها، محمد سجادی از تهران موفق شد در رقابت با دیگر رقیبان، رتبه اول را در دومین مسابقات اذان شکوفه‌ها از آن خود کند. محمدمهدی جعفری از قم حائر رتبه دوم شد و سیدعلیرضا موسوی از استان آذربایجان، سیداحمد فرجی از استان کهگیلویه و بویراحمد و محمد رسول اجتماعی از استان گیلان حائز رتبه‌های سوم تا پنجم شدند.

در بخش اذان بزرگسالان نیز جواد رفعتی از استان قزوین، حائز رتبه اول در دومین دوره مسابقات اذان در مقطع سنی بزرگسالان بود و محمدجعفر خداپرست از استان اصفهان توانست رتبه دوم را از آن خود کند. حسین یزدان‌پناه از استان قم، علیرضا نداف از استان تهران و محمدعلی عنبری از استان گیلان نیز به عنوان نفرات سوم تا چهارم این دوره از مسابقات معرفی شدند.

در رشته ابتهال‌خوانی نیز علی اسماعیلی از چهارمحال و بختیاری حائز رتبه اول شد، احمدحسن راهی مالکی از استان خوزستان حائز رتبه دوم شد و حسن رفیعی از گیلان، علی‌اصغر قشقایی از قم و علیرضا فولادگر از استان اصفهان حائر رتبه‌های سوم تا پنجم شدند. 

کد خبر 97117

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز