سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرگروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از پایان تدوین مجموعه 34 جلدی فرهنگ قرآن پس از هشت سال تلاش محققان خبر داد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین «عیسی‌ عیسی‌زاده»، مدیرگروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) از اتمام نگارش 34 جلد فرهنگ قرآن در طول 8 سال از سوی کارشناسان این مرکز خبر داد و گفت: هم‌اکنون جلدهای باقی‌مانده مجموعه 34 جلدی فرهنگ قرآن از سوی محققان تدوین و آماده انتشار شده است، البته مؤسسه بوستان کتاب که ناشر این مجموعه است، این آثار را در نوبت انتشار قرار داده که پیش‌بینی می‌شود تا اوایل سال آینده انتشار همه جلدهای این مجموعه محقق شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی‌زاده درباره بیست و ششمین و بیست و هفتمین جلد از مجموعه 34جلدی فرهنگ قرآن که به موضوع حضرت محمد(ص) در قرآن اشاره دارد، نیز گفت: با توجه به نامگذاری سال 1385 به نام نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) از سوی مقام معظم رهبری، طرح انتشار دانش‌نامه نبوی که جلدهای بیست و ششم و بیست و هفتم از مجموعه 33 جلدی فرهنگ قرآن را به خود اختصاص می‌داد، آغاز شد که خوشبختانه پس از دو سال تحقیق و پژوهش محققان مقالات و مداخل این فرهنگ تدوین و آماده انتشار شد.

وی افزود: برای تدوین این اثر گروهی از کارشناسان و متخصصان قرآنی متشکل از 150 نفر به تولید محتوا برای این دو جلد فرهنگ‌نامه پرداختند. در فرهنگ‌نامه پیامبر اکرم(ص) مقالات و مطالبی درباره «آداب حضرت رسول»، «ادب شخصی پیامبر اکرم (ص)»، «رسالات»، «تبلیغ»، «سیاست‌ها»، «حکومت‌داری»، «دین‌داری»، «فضایل»، «کرامات» و... ذکر شده است.

عیسی‌زاده جلدهای بیست‌و‌ششم و بیست‌و‌هفتم فرهنگ قرآن را شامل 2000 عنوان مقاله درباره پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: انتشار این دو جلد منبع مهمی برای پژوهشگران و سیره‌شناسانی است که می‌خواهند درباره حضرت محمد(ص) به تحقیق و پژوهش بپردازند. 

کد خبر 98867

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز