چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: با وجود مرگ یک دانش‌آموزش تهرانی و تعطیلی برخی از مدارس و کلاس‌های درس، رئیس آموزش و پرورش شهر تهران تاکید می‌کند که «در مدارس تهران آنفلوانزای نوع A وجود ندارد.»

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران همچون گذشته معتقد است که محیط مدارس شهر تهران همچنان از شیوع آنفلوانزای نوع A مصون مانده است و این بیماری در محدوده مدارس شهر تهران کنترل شده است.

زکریا یازرلو، در حاشیه آیین نمادین افتتاح 200 آزمایشگاه رایانه‌ای تصریح کرد: تاکنون هیچ کلاسی در شهر تهران به‌صورت عمومی و با مجوز به‌دلیل شیوع آنفلوانزای نوع A تعطیل نشده است.

این سخنان رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در حالی است که مهر‌ماه امسال یک دانش‌آموز تهرانی به‌دلیل ابتلا به آنفلوانزای نوع A در بیمارستان بهرامی تهران فوت کرد. البته رئیس آموزش و پرورش شهر تهران نگرانی دستگاه متبوعه خود را از در پیش بودن موج دوم آنفلوانزای نوع A اعلام کرد و گفت: این نگرانی ایجاب می‌کند که شرایط مطلوب در مدارس برای مقابله با آنفلوانزای نوع A ایجاد شود.

وی با تایید 6 مورد ابتلا به آنفلوانزای نوع A در بین دانش‌آموزان تهرانی گفت: اینگونه نبوده که دانش‌آموزان در محیط مدرسه مبتلا شده باشند، بلکه ابتلا به بیماری در خارج از مدرسه صورت گرفته است. وی در باره خبر تعطیلی برخی از مدارس تهران نیز اظهار کرد: غیبت جمعی از دانش‌آموزان برخی مدارس به‌دلیل ابتلا به آنفلوانزای فصلی و پیشگیری از شیوع بیماری بوده است.

البته وی به مواردی که به‌صورت غیرر‌سمی مدارس تهران به‌دلیل پیشگیری از شیوع آنفلوانزای نوع A تعطیل شده اشاره‌ای نکرد. رئیس آموزش و پرورش شهر تهران از اجرای کامل طرح غربالگری دانش‌آموزان در مدارس تهران خبر داد و افزود: مورد ابتلا به آنفلوانزای فصلی و سرماخوردگی انجام ‌شده و موارد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

یازرلو همچنین در باره مرگ یک دانش‌آموز تهرانی در یکی از مدارس تهران اظهار کرد: این دانش‌آموز به‌علت ابتلا به عارضه قلبی فوت کرده است. بیماری این دانش‌آموز پیش از رفتن به مدرسه تشدید می‌شود و در ساعت دوم کلاس دچار ایست قلبی می‌شود.

حضور پلیس مقابل مدارس

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در باره حضور ماموران نیروی انتظامی در مدارس گفت: به هیچ‌وجه نیروهای پلیس اجازه حضور در مدارس را ندارند و تاکنون چنین موردی گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: برای حضور نیروهای پلیس در محوطه اطراف مدارس با آموزش و پرورش استان تهران هیچ هماهنگی صورت نگرفته است. شاید همکاران ما در نیروی انتظامی ضرورتی برای این هماهنگی نمی‌دیدند. یازرلو تاکید کرد: به هیچ‌وجه ماموران پلیس اجازه حضور در مدارس را ندارند.

کیف الکترونیکی جایگزین کتاب‌های درسی

دانش‌آموزان در آینده به جای کیف‌های پر از کتاب‌، کیف‌های الکترونیکی به مدرسه خواهند برد و تعداد کتاب‌های درسی کاهش می‌یابد.معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش نیز در حاشیه آیین نمادین افتتاح 200 آزمایشگاه رایانه‌ای گفت: در این کیف‌ها مطالب درسی به‌صورت محتوای الکترونیکی در رایانه قابل حمل، ذخیره شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان اظهار کرد: مطالعات اولیه این طرح در این سازمان انجام شده و به‌صورت آزمایشی یک تا10 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی لازمه اجرای این طرح را افزایش توانایی‌های استفاده از فناوری اطلاعات معلمان و دانش‌آموزان دانست و اعلام کرد: با اجرای این طرح و تغییر محتوا به محتوای الکترونیکی تعداد کتاب‌های درسی کم می‌شود.

کد خبر 95017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز