همشهری آنلاین: هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر با تساوی دو تیم استقلال تهران و صبای قم به پایان رسید

گل دقیقه 5 نوری برای صبا که روی یک ضربه سرکش عالی به ثمر رسید نوید یک بازی زیبا را می‌داد.

صبا بعد از این گل سعی کرد به حملات خود ادامه دهد اما کمتر از 20 دقیقه بعد از شروع بازی این استقلال بود که بازی را بیشتر در اختیار داشت.

استقلال در این بازی نیز مانند دو هفته گذشته خود، طراوت همیشگی را نداشت و در نیمه اول نوعی آشفتگی در خط دفاعی این تیم دیده می‌شد اما صبا هرگز نتوانست از این ویژگی استفاده کند.

نیمه اول توپ بیشتر در میانه میدان بود اما در دقیقه 30 خطایی روی برهانی اتفاق افتاد که استقلالی‌ها توقع داشتند داور به بازیکن حریف کارت قرمز بدهد. این توقع باعث شد تا مجیدی به شدت به داور اعتراض کند و این اعتراض سرانجامی جر یک کارت زرد نداشت.
اما فقط استقلالی‌ها اعتراض نمی‌کردند بلکه اعتراض نیمکت نشینان صبا در دقیقه 41 داور را مجبور کرد که ضیایی، مربی این تیم را اخراج کند.

برای اینکه عدالت رعایت شود در دقیقه 44 فرهاد مجیدی خطایی روی بازیکن صبا انجام داد که حاصل آن کارت زرد دوم و در نتیجه اخراج او بود.

این نیمه در شرایطی پایان یافت که جان‌واریو به هیچ وجه بازی هفته‌های گذشته خود را نداشت و به واقع در این تیم تنها خسرو حیدری است که یک تنه می‌تازد و همان طراوت گذشته را دارد.

اما نیمه دوم بر خلاف انتظار با حملات پی‌درپی استقلال شروع شد به گونه‌ای که تماشاگران یادشان رفته بود این تیم ده نفره بازی می‌کند. در این تیمه آبی پوشان پایتخت بارها موقعیت خلق کردند اما تنها یک بار روی پاس جان‌واریو، آرش برهانی میان دو مدافع حریف توپ را ربود و با یک استپ و ضربه آرام آما زیبا گل تساوی خود را به ثمر رساند.

استقلال بعد از گل عرصه را به صبا تنگ کرد اما صبا که راضی به نتیجه بود سعی در آرام کردن بازی داشت تا اینکه سرانجام صوت پایان بازی و پایان هفته سیزدهم نواخته شد.

در دیگر بازی‌های جمعه، اول آبان،  فولاد خوزستان یک گل به استقلال اهواز زد و یک گل هم دریافت کرد تا داربی خوزستانی‌ها هم مساوی شود.

پیکان نیز که خود را مدعی می‌داند در مصاف با مدعی دیگر، ذوب‌آهن اصفهان به نتیجه مساوی یک بر یک رضایت داد.

مقاومت هم که مدتی بود از گردونه عقب افتاده بود توانست تیم پاس همدان را که تازه داشت اوج می‌گرفت با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

در بازی‌های روز پنجشنبه نیز به غیر از پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس تهران بر سایپا، استیل‌آذین کاری کارستان انجام داد و توانست در اصفهان، سپاهان این شهر را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

تراکتور سازی نیز در شهر خود ابومسلم بحران‌زده را یک بر صفر شکست داد و راه‌آهن در زمین خود با نتیجه 2 بر یک از شاهین بوشهر شکست خورد.

اما ملوان در انزلی توانست با دو گل مس کرمان را شکست دهد. مسی‌ها در این بازی فقط یک بار توانستند دروازه قوهای گیلان را باز کنند.

کد خبر 93470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز