سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: استقلال که در دو هفته‌ اخیر در دقایق پایانی 4 امتیاز گرفت، حرکت آسانسوری خود در جدول لیگ را همچنان ادامه می‌دهد.

هرچند که استقلال در چند هفته اخیر نتایج خوبی کسب نکرده اما هنوز می‌تواند خود را مدعی قهرمانی در لیگ برتر بداند. با این حال اگر میانگین امتیاز قهرمان را در هشت فصل گذشته‌ لیگ برتر عدد 65 بدانیم، استقلال نیاز دارد که در 14 هفته‌ آینده به 11 برد و یک تساوی برسد و این نشان می‌دهد که مردان مرفاوی دیگر حق اشتباه کردن ندارند.

از آن سو ملوان هنوز یکی از تیم‌های پرحاشیه‌ لیگ برتر است؛ تیمی که با وجود بازگشت محمد احمدزاده به روی نیمکتش همچنان یکی از تیم‌های خبرساز لیگ به شمار می‌رود و شاید همین مسئله بزرگترین نقطه ضعف بازیکنان ملوان در بازی امروز برابر استقلال باشد. قهر و آشتی‌های محمد احمدزاده هفته گذشته به پایان رسید و وی در دیدار برابر پیکان روی نیمکت ملوان نشست اما هیچ تضمینی نیست که وی امروز هم روی نیمکت این تیم بنشیند. باید تا لحظه آخر منتظر ماند و دید که چه اتفاقی رخ می‌دهد. آیا این بار نوبت قهر احمدزاده است یا آشتی او؟

استقلال نیز پس از اینکه در 2 هفته متوالی با گل زدن در دقایق پایانی یک برد و یک تساوی را به دست آورد، میزبان ملوان است و امیدوار است با 3 امتیاز این مسابقه به رتبه‌های بالاتر صعود کند. دیدار استقلال و ملوان در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر ساعت 15 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. استقلال درحال حاضر با 31 امتیاز در جایگاه پنجمی جدول لیگ قرار دارد و ملوان انزلی با 28 امتیاز 4 پله پایین‌تر از آبی‌پوشان پایتخت در رده نهمی جدول لیگ قرار گرفته‌اند. بازیکنان استقلال که به دلیل کسب تساوی یک بر یک و گرفتن یک امتیاز بیرون از خانه مقابل فولاد خوزستان مبلغ 400 هزار تومان پاداش گرفتند در شرایط روحی مناسبی به مصاف ملوان خواهند رفت.

غلامحسین مظلومی، مدیر تیم استقلال با تایید این خبر گفت: «بازیکنان در میدان اهواز بسیار خوب کار کردند و از همین رو با این پاداش از زحمات آنها تقدیر کردیم.»
البته آبی‌پوشان در این دیدار برخلاف گفته مظلومی به هیچ وجه نمایش خوبی نداشتند و با خوش‌شانسی در واپسین دقایق از شکست گریختند.

احمدزاده: استقلال شکننده است

اگرچه محمد احمدزاده جنگ روانی خود علیه استقلال را پس از باخت مقابل پیکان در هفته بیستم آغاز کرد با این حال سرمربی ملوان به خوبی می‌داند که پیروزی برابر استقلال تا چه حد دشوار خواهد بود.

به‌خصوص اینکه مدیر عامل این باشگاه در هفته اخیر با حضور در تمرینات آبی‌پوشان بیش از پیش به کادر فنی استقلال اطمینان داده که از آنها حمایت خواهد کرد. به نظر می‌رسد استقلال در حالی ملوان انزلی را ملاقات خواهد کرد که از لحاظ روحی شرایط نسبتا خوبی را پشت سر می‌گذارد. سرمربی تیم ملوان انزلی گفت: «استقلال از نظر فنی و تاکتیکی نسبت به ما برتری ندارد.» محمد احمدزاده اظهار داشت: «در آخرین تمرین جدی ملوان که در انزلی برگزار شد، بازیکنان تیم بسیار سرحال و آماده نشان دادند و برای برتری در دیدار امروز برابر استقلال بسیار مصمم هستند.

البته استقلال هم شرایط تیم ما را دارد و بازیکنانش به دنبال برد هستند به ویژه اینکه در شهر خودشان و در حضور تماشاگرانشان بازی می‌کنند.» وی ادامه داد: «همان‌طور که در دیدارهای گذشته دوندگی بازیکنان به ما کمک کرد نتایج خوبی بگیریم امیدوارم در مسابقه با استقلال هم همین اتفاق بیفتد و نتیجه لازم را بگیریم.» سرمربی ملوان در پاسخ به این سئوال که از نظر تاکتیکی می‌تواند استقلال را مهار کند یا نه، گفت: «از نظر فنی و تاکتیکی فاصله‌ای با استقلال نداریم و آنها برتری نسبت به ملوان ندارند. استقلال به جز تماشاگرانش برتری خاصی نسبت به ملوان ندارد.

می‌توانیم در این دیدار با انجام یک بازی خوب و کسب پیروزی برابر استقلال تماشاگران خود را خوشحال کنیم. استقلال این روزها بسیار شکننده است و اگر تحت فشار قرار بگیرد می‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم.» احمدزاده در مورد اینکه استقلال بازیکنان گرانقیمتی دارد، عنوان کرد: «اینکه حریف بازیکنان مطرحی دارد و این نفرات در فوتبال ایران اسم و رسم دارند معنایش این نیست که نسبت به تیم ما برتری دارند و می‌توانند موفق شوند.» سرمربی ملوان در مورد اینکه اختلاف نظر مسئولان باشگاه و سرمربی تیم تاثیری روی تیم ملوان خواهد گذاشت یا نه، گفت: «این مسائل تاثیری بر روی تیم ندارد. همه فقط به فکر برتری تیم ملوان هستیم و تمام جنگ و دعواها را به بعد از مسابقه با استقلال موکول کرده‌ایم.»

ترکیب احتمالی استقلال

ترکیب احتمالی تیم استقلال تهران در بازی مقابل ملوان مشخص شد. صمد مرفاوی، سرمربی استقلال قصد دارد تیمش را با ترکیب محمد محمدی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، فابیو جان‌واریو، کیانوش رحمتی، فرهاد مجیدی ، آرش برهانی و مهدی سیدصالحی به میدان بفرستد.

 استقلال به دنبال انصاری‌فر

گفته می‌شود استقلالی‌ها به دنبال جذب مهاجم گلزن سایپا هستند. مهاجم تیم سایپا گفت: «برخلاف صحبت‌هایی که درخصوص پیوستنم به استقلال مطرح شده اما از پیشنهاد این تیم بی‌اطلاعم و از طریق روزنامه‌ها متوجه آن شده‌ام. اگر مسئولان سایپا اجازه بدهند فکر نمی‌کنم مشکل خاصی به وجود بیاید.»

کریم انصاری‌فر اظهارداشت: «بازی سختی مقابل پیکان قزوین در پیش داریم و باید 3 امتیاز را کسب کنیم. پیکان از جمله تیم‌هایی است که فوتبال هجومی را به نمایش می‌گذارد و برای کسب پیروزی به میدان می‌آید و این کار ما را سخت‌تر می‌کند.»

 پیکان - سایپا 2 تیم پیکان و سایپا شهرآورد صنعتی‌ها را برگزار می‌کنند. پیکان با حمید درخشان نتایج خوبی کسب کرده و برای اینکه در جمع مدعیان باقی بماند، در زمین خود هدفی جز کسب 3 امتیاز ندارد. سایپا نیز برای صعود به نیمه بالایی جدول به دنبال پیروزی در خانه حریف است.

استقلال اهواز- سپاهان

سپاهان با وجود یک بازی کمتر نسبت به سایر مدعیان همچنان صدر جدول را در اختیار دارد. شاگردان قلعه‌نویی این بار به اهواز می‌روند تا مقابل استقلال این شهر قرار گیرند. کسب 3 امتیاز این مسابقه به سپاهان کمک می‌کند تا جایگاهش را تثبیت کند. در آن سو استقلال اهواز نیز به دنبال راضی نگه داشتن هوادارانش در خانه است. قلعه‌نویی مدتی به عنوان سرمربی استقلال اهواز فعالیت می‌کرد و حضور او در این شهر بر حساسیت بازی می‌افزاید. استقلال که چند هفته‌ای خوب نتیجه می‌گرفت و پرسپولیس را هم در اهواز شکست داد، هفته گذشته در کرمان مغلوب مس و لوکا بوناچیچ شد.

کد خبر 97880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز