چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

گروه ورزشی: دوشنبه‌شب و پس از سه هفته تاخیر، هیات‌مدیره باشگاه استقلال تشکیل جلسه داد.

 در این جلسه امیررضا واعظی‌آشتیانی به دلیل حضورش در سازمان تربیت‌بدنی به عنوان قائم‌مقام از سمتش در استقلال استعفا داد اما استعفای وی مورد قبول اعضای هیات‌مدیره قرار نگرفت.

در ادامه مدیرعامل استقلال درخواست مرخصی یک‌ماهه کرد که البته این موضوع مورد موافقت اعضا قرار گرفت. اما هیات‌مدیره استقلال تصمیم گرفت برای اینکه در مدت غیبت آشتیانی کارهای باشگاه استقلال طبق روال پیش برود محمدسعید نفریه را به عنوان جانشین موقت آشتیانی انتخاب کند.

نفریه: مدیرعامل موقت نمی‌شوم

برخلاف تصمیم هیات‌مدیره مبنی بر انتخاب یکی از اعضا به عنوان مدیرعامل موقت، فرد مورد نظر هیات‌مدیره با تصمیم جلسه دوشنبه‌شب هیات‌مدیره موافقت نمی‌کند.محمدسعید نفریه در رابطه با موضوع جایگزینی‌اش به جای واعظی‌آشتیانی اظهار داشت: «سمت من مدیرعاملی موقت استقلال در طول مدت غیبت واعظی‌آشتیانی نیست و در واقع قرار است در غیبت یک‌ماهه واعظی‌آشتیانی امور مربوط به مسائل مالی و جاری باشگاه را عهده‌دار باشم.» نفریه در رابطه با این سئوال که چرا هیات‌مدیره باشگاه استقلال با استعفای واعظی‌آشتیانی مخالفت کرده، گفت: «اعضای هیات‌مدیره معتقدند ایشان می‌تواند هر دو مسئولیت حضور در سازمان تربیت‌بدنی و مدیریت استقلال را برعهده داشته باشد و قطعا مشکلی در این رابطه برای آشتیانی به وجود نخواهد آمد. به همین دلیل نیز اعضای هیات‌مدیره در جلسه قبلی مخالفت خود را با استعفای مدیرعامل به وی اعلام کردند.»

بررسی گزینه‌های مدیرعاملی استقلال

همان‌طور که خسرو دانشجو پیش از این نیز صراحتا به آن اشاره کرده و واعظی‌آشتیانی هم تلویحا آن را تایید کرده بود، هیات‌مدیره باشگاه استقلال در نظر دارد در مدت زمانی معقول و به شکلی که تیم آسیب نبیند، این تغییر را انجام دهد و مدیرعامل جدید را انتخاب کند اما نکته اصلی این است که هیچ شخصی به عنوان مدیرعامل مدنظر اعضای هیات‌مدیره نیست و هیچ کسی هنوز نامزد مدیرعاملی استقلال نشده است. نکته‌ای که حتی فردوسی‌پور مجری برنامه 90 نیز به آن اشاره کرد و به این موضوع پرداخت که چون گزینه مدیرعاملی خاصی برای حضور در استقلال وجود ندارد اعضای هیات‌مدیره شخص دیگری را جایگزین واعظی‌آشتیانی نکرده‌اند و با استعفای وی موافقت نکرده‌اند.

واعظی‌آشتیانی: دوشغله نیستم

واعظی‌آشتیانی برخلاف حساسیت‌هایی که اخیرا روی دوشغله‌بودن برخی از مدیران خصوصا مدیران دو تیم سرخابی به وجود آمده، معتقد است طبق قانون، قائم‌مقامی سازمان تربیت‌بدنی در چارت سازمان وجود ندارد و بر همین اساس او دوشغله محسوب نمی‌شود. با این حال واعظی تصمیم نهایی در مورد خود را به سازمان بازرسی کل کشور مربوط ندانست و  اما خود را تابع قانون و تصمیمات آن خواند.

واعظی‌آشتیانی با اشاره به صحبت‌های پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی عنوان کرد: «ضمن احترام به مسئولان سازمان باید بگویم طبق قانون اگر فردی مرتکب تخلف دوشغله بودن شود نباید به دادگاه معرفی شود و باید به وضعیت او در هیات‌ رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی شود.» امیر واعظی‌آشتیانی در یک برنامه زنده تلویزیونی نیز تاکید کرد: «اهل استعفای صوری نیستم و واقعا قصد استعفا و کناره‌گیری از مدیریت را داشته اما با اصرار سایر اعضا دال بر آنکه باید در زمان مناسب یک فرد برای مدیرعاملی انتخاب شود تا استقلال دچار چالش نشود با استعفای من مخالفت شده است.»

چالش عادل و آشتیانی بر سر سایت استقلال‌ و قلعه‌نویی

اوج برنامه 90 این هفته به پخش گوشه‌هایی از صحبت‌های قبلی امیر قلعه‌نویی در حمایت از امیر واعظی‌آشتیانی باز می‌گشت. اسنادی معتبر که در آن فردوسی‌پور به خوبی نشان داد که در ابتدا قلعه‌نویی تماما صحبت‌هایش موافق سیاست‌های واعظی‌آشتیانی بوده  اما به یک‌باره سرمربی سابق استقلال تغییر موضع داده است. آنجا که قلعه‌نویی همراه همیشگی مدیرعامل استقلال را با لقب «بچه» خطاب  کرد  و برخی مشکلات را متوجه او دانست و واعظی‌آشتیانی پاسخ او را صراحتا داد: «همان فردی که قلعه‌نویی از او به عنوان بچه نام می‌برد، باعث حضور قلعه‌نویی در تیم ملی شد.»

این موضوع اما بحث اصلی چالش فردوسی‌پور با واعظی‌آشتیانی نبود، چون مجری برنامه 90 با پیش کشیدن این بحث که چرا در سایت باشگاه استقلال، سپاهانی که 24 ساعت صدرنشین بود در صدر قرار نگرفته یا اصلا نام این تیم در بین مدعیان قهرمانی قرار نگرفته است. مهم‌تر از همه اینکه سپاهان که تفاضل گل بهتری نسبت به پیکان دارد چرا در رده سوم و پایین‌تر از این تیم قرار گرفته؟ مدیرعامل استقلال به این سئوالات چالش‌برانگیز پاسخ عجیب و غیرقابل قبولی داد.

آشتیانی تاکید کرد که برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود چه فرقی می‌کند که نامش در کجای جدول آورده شود؟ تاکید عادل فردوسی‌پور بر غیرحرفه‌ای بودن این پاسخ از جانب آشتیانی منجر شد که واعظی بگوید: «فکر می‌کنم نباید روی چنین مسائلی حساسیت به خرج داد چون ممکن است فردی در مجموعه سایت استقلال کج‌سلیقگی کرده باشد.»

عادل باز هم این پاسخ و توجیه را نپذیرفت اما از آن گذشت. نکته جالب و قابل تعمق در چالش عادل فردوسی‌پور و واعظی‌آشتیانی می‌رفت که در پایان این گفت‌وگو شکل بگیرد اما مدیرعامل استقلال پس از پخش مصاحبه‌های قلعه‌نویی و پرسش در مورد بیانیه‌های باشگاه استقلال علیه وی حاضر به پاسخگویی نشد و گفت که به احترام رئیس کارخانجات فولاد در این خصوص حرفی نمی‌زند. البته معلوم نیست که چرا مدیرعامل استقلال به احترام رئیس کارخانه فولاد از صدور بیانیه علیه قلعه نویی جلوگیری نکرد و به بدترین شکل در رسانه‌ها به سرمربی سپاهان حمله کرد. واعظی‌آشتیانی با بیان اینکه پس از صحبت با مهندس رجایی قصد صحبت در مورد قلعه‌نویی را ندارد هیچ پاسخی به اصلی‌ترین موضوع فوتبال ایران که طی چند روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده، نداد.

امیر واعظی‌آشتیانی با وجود بیانیه‌های اخیر باشگاه استقلال علیه امیر قلعه‌نویی گفت: «به دلیل احترامی که برای رجایی مدیرعامل فولاد مبارکه قائل هستم و صحبتی که با ایشان داشتم در این زمینه هیچ حرفی نمی‌زنم.» وی در واکنش به اصرار مجری 90 برای پاسخگویی دراین‌باره تاکید کرد: «قصد ندارم دراین‌باره حرفی بزنم و شما این سکوت را هر طور که می‌خواهید تعبیر کنید.»

کد خبر 93346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز