گروه ورزشی: نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر از روز ششم آذرماه با انجام بازی‌های هفته هفدهم آغاز می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل پرسپولیس میهمان سپاهان اصفهان خواهد بود

 بازی سرخ‌های تهران و زردپوشان اصفهانی از زمان حضور مصطفی دنیزلی در پرسپولیس به اوج حساسیت رسید. دو بازی حساس در فینال و نیمه‌نهایی جام حذفی که هر دو با پیروزی نماینده اصفهان به پایان رسید آغاز حساسیت‌های بی‌سابقه در بازی‌های رو در روی سپاهان و پرسپولیس بود.

دو فصل پیش پرسپولیس انتقام آن ناکامی‌ها را در فینال لیگ گرفت و در دقیقه 96 با گل سپهر حیدری و شکست سپاهان، قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شد. در این فصل اما علاوه بر رویارویی پرسپولیس و سپاهان، تقابل سرخپوشان با امیر قلعه‌نویی از حساسیت خاصی برخوردار است. سرمربی سابق استقلال که هرگز مقابل رقیب سرخپوش شکست نخورده با یک تیم پرستاره، صدرنشین و مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر است. در این شرایط بازی پرسپولیس و سپاهان یک مسابقه جذاب و پرهیجان به نظر می‌رسد. حتی کرانچار کروات هم به حساسیت‌های این بازی پی برده و چندی پیش این مسابقه را دربی دیگری برای پرسپولیس دانسته بود.

 کرانچار: سنت را باید شکست

 زلاتکو کرانچار با اشاره به بازی حساس سرخپوشان مقابل رقیب اصفهانی در گفت‌وگو با همشهری گفت: «هر بازی برای ما تنها 3 امتیاز دارد. در حال حاضر ما در رده پنجم جدول قرار داریم و به خوبی به این نکته واقفم که باید بازیکنان‌مان را به مصاف تیم صدرنشین جدول بفرستم. تمام بازیکنان‌مان پس از اردو در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. این موضوع مرا امیدوار به رسیدن به صدر و تلاش برای قهرمانی کرده است.»

وی در ادامه در رابطه با حساسیت‌های موجود برای دیدار پرسپولیس با سپاهان افزود: «من در بازی‌های قبلی سپاهان با پرسپولیس نبودم تا بدانم در آن دیدارها چه اتفاقاتی افتاده است اما مطمئنا این دیدار با بازی‌های قبلی پرسپولیس با سپاهان کاملا متفاوت خواهد بود و از ارزش‌های فنی و اتفاقات خاصی برخوردار است.» کرانچار در رابطه با نتایج خوب قلعه‌نویی و تیم‌هایی که با آنها مقابل پرسپولیس قرار گرفته و به موفقیت دست یافته، خاطرنشان کرد: «من به دنبال سنت‌شکنی نیستم اما اصولا سنت برای شکستن است و باید آن را شکست.»  

با درخواست کرانچار مقرر شد پرسپولیس 2 روز قبل از بازی وارد اصفهان شود. کریم باقری و معمارزاده بازیکنان مصدوم سرخپوشان در آستانه این بازی به شمار می‌روند که در این بین دروازه‌بان پرسپولیس مشکلی برای همراهی تیمش نخواهد داشت و وضعیت باقری هم تا روز چهارشنبه این هفته مشخص می‌شود.

 قضاوت‌های جنجالی

 حاشیه‌های مرتبط با مسابقه روز شنبه پیش از بازی آغاز شده و هر دو باشگاه به دنبال تغییر شرایط مسابقه به سود خود هستند. مهمترین نکته مشترک در بازی‌های سال‌های اخیر پرسپولیس و سپاهان جنجال داوری است. مسعود مرادی در آن فینال به یاد ماندنی
جام حذفی و در دقیقه 118 می‌توانست با اعلام یک پنالتی قطعی پرسپولیس را به قهرمانی برساند اما اشتباه بزرگ او باعث قهرمانی سپاهان شد.  یک سال بعد تصمیم جنجالی محسن قهرمانی در دقیقه 86 سپاهان را از شکست نجات داد و با ضربه پنالتی اصفهانی‌ها شانس جبران نتیجه و در نهایت پیروزی در نیمه‌نهایی را به دست آوردند. در بازی پایانی لیگ دو فصل پیش هم مظفری‌زاده 7 دقیقه وقت اضافی محاسبه کرد و پرسپولیس در دقیقه 96 قهرمان شد. با توجه به این اتفاقات جنجالی،  انتخاب داور می‌تواند مهمترین تصمیم فدراسیون فوتبال در خصوص مسابقه حساس پرسپولیس و سپاهان باشد.

مسئولان باشگاه اصفهانی در این خصوص دست به اقدام جالب‌توجهی زده‌اند و با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال درخواست کرده‌اند مظفری‌زاده به عنوان داور بازی انتخاب نشود. این خبر البته به صورت رسمی از سوی مسئولان فدراسیون تایید نشده اما گفته می‌شود درخواست اصفهانی‌ها به شکل محرمانه مطرح شده و از فدراسیونی‌ها خواسته‌اند این موضوع رسانه‌ای نشود.  تصمیم مظفری‌زاده در آن بازی حساس و به یادماندنی، اعلام 7 دقیقه وقت اضافی و قهرمانی پرسپولیس برای باشگاه سپاهان یک اتفاق فراموش نشدنی به حساب می‌آید اما باشگاه‌ها حق تعیین تکلیف برای فدراسیون در این خصوص را ندارند.

مسعود عنایت، رئیس کمیته داوران بارها نشان داده که به این مسائل توجهی نشان نمی‌دهد و این بار هم به نظر نمی‌رسد در قبال خواسته سپاهانی‌ها از خود نرمی نشان دهد. هرچند که اسامی داوران هفته هفدهم اعلام نشده اما در صورتی که انتخاب کمیته داوران سعید مظفری‌زاده باشد، مسعود عنایت تسلیم خواسته سپاهانی‌ها نمی‌شود.

 خوردبین: انتخاب داور ربطی به باشگاه ندارد

سرپرست باشگاه پرسپولیس روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری ابتدا از موضوع درخواست باشگاه سپاهان ابراز بی‌اطلاعی کرد و در این خصوص گفت: «ما خبر موثقی در این مورد نداریم و من نمی‌دانم چنین اتفاقی افتاده یا نه اما طبیعتا باشگاه نمی‌تواند برای فدراسیون تکلیف مشخص کند و اصلا این موضوع ربطی به باشگاه ندارد.» پیش از این گفته می‌شد پرسپولیسی‌ها هم پیش از دربی درخواست کردند مسعود مرادی به عنوان داور این بازی انتخاب نشود.

خوردبین در این مورد گفت: «این مسئله اصلا درست نیست. ما هم هیچ وقت چنین کاری نکردیم. به نظر من آقایان مرادی، ترکی، قهرمانی و مظفری‌زاده همگی از داوران جوان و خوب فوتبال کشور ما هستند که توانایی قضاوت در بازی حساس پرسپولیس و سپاهان را دارند. ما اصلا نظری در این مورد نداریم و البته فدراسیون هم توجهی به نظر باشگاه‌ها نمی‌کند. اگر فدراسیون با توجه به درخواست باشگاه‌ها چنین اقدامی کند، واقعا ضعیف است. به هر حال برای پرسپولیس هیچ تفاوتی ندارد که چه کسی این بازی را قضاوت می‌کند.»

کد خبر 95902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز