شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: آبی‌پوشان پایتخت امروز در ورزشگاه آزادی میزبان راه‌آهن خواهند بود.

 تیم صمد مرفاوی این روزها در جنگ صدرنشینی با سپاهان به سر می‌برد. اما راه‌آهن در این فصل آنقدر پرنوسان ظاهر شده که قبل از بازی‌های این تیم، نمی‌توان با قاطعیت در مورد عملکرد شاگردان برندتس صحبت کرد. آنها در این فصل در دقایق پایانی یا گل زده‌اند یا گل ‌خورده‌اند و این موضوع ظاهرا برایشان تبدیل به عادت شده است. در آن سوی میدان، استقلال که به دنبال حفظ جایگاه خود است برای پیروزی گام به میدان می‌گذارد و امیدوار است با برتری در این میدان نیم‌فصل اول را با موفقیت به پایان برساند.

مرفاوی: راه‌آهن را شکست می‌دهیم

صمد مرفاوی ، سرمربی استقلال در خصوص بازی تیمش برابر راه‌آهن گفت: «این بازی هم شرایط خاص خود را خواهد داشت. بازی سختی است و شرایط جدول و نزدیک بودن امتیازها در صدر جدول آن را مشکل می‌کند. راه‌آهن هم تیم خوبی است و خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند. امیدوارم روبه‌روی این تیم خوب بازی کنیم و برنده این دیدار باشیم.»

وی همچنین درباره فهرست تیم ملی تصریح کرد: «از اینکه بازیکنان استقلال سهم ویژه‌ای در تیم ملی دارند، خوشحال هستم. چون این بازیکنان نتیجه تلاششان در رقابت‌های فصل را گرفتند. به اعتقاد من اگر نگاه دقیق‌تری به بازی‌های لیگ شود، بازیکنان شایسته‌ای هستند که می‌توانند در اردو باشند. استقلال بازیکنان دیگری هم دارد که شایسته حضور در تیم ملی هستند.»

وی ادامه داد:  «آقای قطبی با شخصیت و نگاه فنی خوبی که دارد می‌تواند موفق باشد معتقدم نفرات دیگری در استقلال هستند که می‌توانند در اردوی تیم ملی باشند. مثل حسین کاظمی، پژمان منتطری و ... که امیدوارم سرمربی تیم ملی با دید مثبت خود، شایسته‌ها را ببیند و در روزهای آینده این نفرات هم به جمع ملی‌پوشان اضافه شوند.» سرمربی استقلال از ضرورت تعامل با تیم ملی سخن گفت و تاکید کرد: «آرزوی من موفقیت تیم ملی است.

این روزها تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی نوجوانان می‌درخشد و یک بازیکن از استقلال درون دروازه این تیم است، ایمان صادقی فرصت خوبی به دست آورده که تجربه خوبی در جام جهانی کسب کند و بعدها می‌تواند برای تیم استقلال مفید باشد. ما این بازیکن را در اختیار تیم ملی نوجوانان قرار دادیم تا در اردوها باشد و نتیجه آن را خواهیم گرفت. ما همیشه با تیم‌های ملی تعامل داشته‌ایم و برای این تیم، نوجوانان و تیم ملی بزرگسالان آرزوی موفقیت دارم. به هر حال ما همواره آماده هر نوع همکاری با آقای قطبی و همکارانش هستیم.»

مرفاوی سپس در خصوص برنامه استقلال پس از بازی با راه‌آهن گفت:  «بعد از بازی با راه‌آهن 3 روز استراحت می‌دهیم و از چهارشنبه دوباره کار را شروع خواهیم کرد. مربیان آلمانی آخر هفته به تیم ملحق می‌شوند و با توجه به دوری برزیل و اینکه فابیو باید حدود 4 روز در مسیر رفت و برگشت باشد، به او دو روز هم مرخصی بیشتر دادیم و این بازیکن هم بعد از بازی با راه آهن به مرخصی خواهد رفت.»

وی همچنین در واکنش به اظهارات عادل فردوسی‌پور که گفته بود، جان‌واریو به عمد کارت زرد گرفت که در بازی بعدی مقابل راه‌آهن غایب باشد،  تصریح کرد: «از دید من اینطور نبود. در فوتبال این اتفاقات می افتد و بازیکن کارت می‌گیرد. اما در حالی که بازیکن خودش می‌داند مرخصی رفتنش  در اختیار خودش نیست چرا باید این کار را انجام دهد؟»سرمربی استقلال درباره جدایی رینالدو نیز تاکید کرد: «اصلا بحث جدایی او مطرح نیست. رینالدو آمده بود مشورت کند که می‌تواند در این مدت به مرخصی برود یا نه.

من هم به او گفتم تازه در ترکیب استقلال جاافتاده و حیف است این فرصت را از دست بدهد. صلاح در این است که در ایران بماند و به نفع اوست که از این موقعیت مهیا شده استفاده کند اما اگر  اصرار دارد به پرو برود، مشکلی نیست، اما خود او هم  پذیرفت که همراه ما باشد و تمریناتش را رها نکند؛ همین.»مرفاوی گفت: «از 24 آبان‌ماه اردو را برپا خواهیم کرد و همه نفرات به‌جز ملی‌پوشان (که همراه تیم ملی‌اند) باید در اردو حاضر باشند. سعی می‌کنیم در آنجا یک بازی تدارکاتی هم داشته باشیم اما اگر این طور نشد، در تهران یک مسابقه تدارک خواهیم دید.»

حضور مجیدی در هاله‌ای از ابهام

سرماخوردگی که این روزها میان فوتبالیست‌ها فراگیر شده است، این بار گریبان فرهاد مجیدی را گرفت تا شانس کاپیتان استقلال برای همراهی آبی‌پوشان در بازی با راه‌آهن کاهش یابد. مجیدی به دلیل سرماخوردگی، دو روز در تمرینات استقلال غایب بود و نتوانست پابه‌پای بازیکنان تمرین کند.

مطالبات استقلال پرداخت شد

15 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان و کادرفنی تیم فوتبال استقلال تهران تامین شد.با پیگیری‌های مدیرعامل استقلال پیش از سفر به مکه مکرمه، حدود 15 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان، کادر فنی و پزشکی این باشگاه تامین شد. این مبلغ از محل اعتبار تخصیصی از سوی تربیت‌بدنی و همچنین بخشی از درآمد تبلیغاتی استقلال تامین شده بود که روز گذشته به حساب اعضای تیم بزرگسالان استقلال واریز شد تا بازیکنان پیش از آغاز تعطیلات نیم‌فصل، شارژ روحی و مالی شوند.

روز پنجشنبه مسئولان استقلال حدود 15 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کردند اما طالب‌لو نارضایتی خود را از مشکلات مالی نسبت به کادر فنی اعلام کرد.صمد مرفاوی به آبی‌پوشان گفت آیا کسی ناراحتی دارد یا فقط وحید طالب‌لو نسبت به مسائل مالی ابراز نارضایتی کرده است.این مسئله در حالی اتفاق افتاد که محمدی رقیب طالب‌لو در خط دروازه دچار مصدومیت است و نمی‌تواند برای دیدار مقابل راه‌آهن به میدان برود.

کد خبر 94594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز